Har prøvd å søke litt rundt på forumet etter hva jeg kan lage utav en boks tyrkisk yoghurt som bare blir stående og stående i kjøleskapet... Og nå går den snart ut på dato. Kan den brukes istedenfor creme fraiche feks? Som salat-dressing? Som yoghurt, med nøtter og bær? :confused:
Eller som dessert, med friske bær, litt kanel og revet mørk sjokolade på, eller bare med hakka nøtter på. Ungene her i huset elsker å spise den med litt sltetø ( sånn med mindre sukker i, og bare 1/2 ts) og evt müsli i.
Det aller beste er å spise den med honning og nøtter... Men den honningen er jo ikke helt lovlig da..
Lag den avokado/lime smoothien som står på lokket og du har aldri lyst til å spise (drikke) noe annet i hele ditt liv, he, he.
I stedet for sukker har du splenda eller noe annet søtningsmiddel - og jeg bruker lime juice fra flaske (tar litt mer enn det står i oppskriften...)
Jeg har sett den på Coop Mega der jeg bor. Mener at Ica-butikkene skal ha den, men ikke "min".
På Coop var den forresten "gjemt" ved siden av Creme fraichen, den stod ikke sammen med annen yoghurt :confused:.
Jeg tror ikke jeg hadde sett den hvis jeg ikke hadde hørt om den her inne og deretter lett etter den.
Prøv f.eks Sultan på løkka, eller på en av sjappenen i brugata. Butikken i enden av smalgangen på grønland har hvertfall, den enden mot Plaza. Det er billigere å kjøpe på innvandrerbutikker. Min lokale på Tøyen har fått den i lyseblå bøtter nå, 1l. Før var den i knall blå og grønn bøtte.
Takk, jeg skal se om jeg får kikka innom Sultan en dag jeg kommer meg ut litt tidlig... blir dønn sliten bare av å se på mengden folk der når jeg går forbi på søndager :D
Nå har jeg akkurat fortært mitt første måltid med tyrkisk yoghurt; det var godt!!! men som alltid hver gang jeg prøver noe nytt, blir jeg redd for å ha spist for mye o.l, så det skal bli for mange karber tilsammen. nå følger jo ikke jeg en slavisk karbe-gram-plan, men prøver jo å spise minst mulig;)
Jeg tok en skål med ca 4-5 SS tyrkisk yoghurt, med 2 SS Fedonmusli og 3-4 SS bringebær. Det er vel en ok mengde for et måltid det? Ble fin og mett, på en behagelig måte:)
Jeg også! Helt hektet :) noen dager spiser jeg det to ganger :O Må snart lage ny ladning müsli nå. Tar litt vaniljestevia på også,siden jeg ikke er så glad i den sure smaken. Oooog,så bruker jeg gresk yoghurt kom jeg på nå ;) liker den bedre enn den tyrkiske.
HAr bare smakt den Tyrkiske, og den er kjempegod, tykk og deilig!
Kan brukes i matlaging eller mellommåltid med bær og/eller nøtter osv - eller som dessert med hva man måtte ønske.
Var det jeg visste, at noen svarte hvis jeg spurte :o) Takk for det :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.