< Tilbake til oversikten

Når i ketose??

#1

cathrine sa for siden:

Hei!
Første dagen på intro. delen idag!
Det funker bra, selvom jeg har utrolig sukkerhunger...
Har sååå lyst på sjokolade...
Men til "greia"..når kommer jeg i ketose? Tar det et par dager eller?
Jeg skjønner at det sikkert er forskjell fra menneske til menneske,men når er det vits å begynne å sjekke?
cathrine


#2

rsy sa for siden:

Hei!

For min del så så jeg svakt enring på Ketostix'en på kveld nr to.
På kveld nr 3 så jeg tydelig forandring.

Jeg vet hva du mener med søthunger, og har bare ett godt råd. Spis masse fet mat (som du helst liker)... Når du har fått i deg litt fett forsvinner søthungeren.

Jeg fikk også lyst på skjokolade i dag - og da spiste jeg opp en halv boks med Jarlsbergost i skiver. Høres sprøtt ut, men det ble ikke noe skjokolade - bare veldig mett. Og det beste av alt: Det er lov!

Prøv f.eks med en brie-ost. Den metter godt!


#3

psilocybe sa for siden:

Får man lyst på noe søtt, er Cavalier-sjokolader helt ypperlige. En stor plate mørk sjokolade inneholder ca. 2-3 karbohydrater (sukkeralkoholer telles ikke). De koster rundt 20 kroner, og fåes på assorterte helsekost-butikker, samt større butikker som Meny og Spar.

Pass på å ikke spis for mye, dog.. magen brumler noe helt voldsomt etter to plater. :)


#4

Charlie sa for siden:

Hei

Nå går ikke jeg på Atkins, men Eurodiett, så jeg kan ikke spise så mye fett... men jeg tenkte jeg skulle svare på spørsmålet ditt uansett. Jeg fikk beskjed av min lege om å tisse på ketostixen hver kveld inntil jeg var i ketose. Første dagen var det ingen reaksjon, igår lå jeg ett sted mellom lite og moderat, så det blir spennende å se hva det blir til i kveld.

Så, to-tre dager, før det begynner, vil jeg tro.

Når det gjedler søthunger, så har jeg kjøpt meg frukt te. Den drikker jeg uten sukker, for den er relativt søt likevel, og den døyver det litt.


#5

HP sa for siden:

Cavalier Sjokolader må for all del IKKE spises på introduksjonen! Og 100g av den mørke inneholder forøvrig 6-7g karbo... (De andre inneholder mer...)

Normalt er du i ketose etter 2-3 dager...

Lykke til Cathrine!
Søthungeren slutter snart, så det er bare å la være å gi etter! ;)


#6

psilocybe sa for siden:

Den Cavalier-sjokoladen jeg har liggende foran meg, har vitterlig 43,5g karbo pr. 100 gram, 39,8g av disse er sukkerpolyoler. Ifølge mine beregninger, blir det 3,7g, og siden det er 85g sjokolade i en pakke, blir det rundt 3g karbohydrat.

Dette er min fjerde dag på Atkins, en liten og en stor Cavalier-sjokolade er allerede fortært, og jeg er allerede godt på vei på ketose-skalaen. Jeg har også drukket et par liter Pepsi twist light siden jeg begynte, samt en pose Dietorelle og sånn jordbær/kiwi-vann man får på 7-11.


#7

HP sa for siden:

Da vil jeg være litt frekk og si:

Dette er ikke din fjerde dag på Atkins.
Det er din fjerde dag på psilocybe's lav-karbo diett. ;)

Poenget her er at Cavalier - maltitol, ikke kan brukes i introduksjonsdietten, men kan være ok når de 14 dagene er ferdig.

Ikke ute grunn at Atkins er streng på introduksjonsdietten!


#8

cathrine sa for siden:

Jeg holder meg unna sjokolade jeg..:) så er jeg helt sikker på å gjøre det her riktig!!
Det er sikkert forskjellig hvor mange karboh. man kan få i seg og likevel komme i ketose...-eller??

cathrine


#9

nalana sa for siden:

Jeg har spist en plate cavalier i helgen, samt en del annet sukkerfitt og lav-karbo godteri. Fikk litt dårlig samvittighet etterpå, selv om jeg ikke er på 14 dagers begynnelsen akkurat nå. Godt å vite at denne sjokoladen er ok når man ikke er på introduksjonen, for den er virkelig god, faktisk bedre enn noen andre rene melkesjokolader synes jeg. Det er kjempebra, for det finnes utrolig mye dårlig sukkerfri sjokolade. Smaken er som kjent som baken, men jeg kan i hvert fall varmt anbefale cavalier-sjokoladen. (i moderate doser selvfølgelig ; )

Nalana


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.