< Tilbake til oversikten

Noen som har blitt 'dårlig' etter lang tid på lavkarbo?

Linda63mod sa for siden:

Jeg har holdt på med lavkarbo nå siden februar 2009. Den siste tida har jeg vært ganske dårlig. Nå er jeg svimmel og kvalm, føles som om jeg har influense i kroppen, uten energi, sliten o.s.v. Det føles ut som om jeg har 'for lite blodsirkulasjon i hodet'. Jeg har hatt enormt med psykiske påkjenninger siste tiden, så det kan kanskje være derfor, men jeg holder alle muligheter åpne. Noen som har erfaring med evt. feilernæring el.ol.?
Er det noen andre som har/har hatt det sån?

Gracella sa for siden:

Det kan jo være at du har influensa....:rolleyes:

Vel, man kan nok føle seg uvel hvis kostholdet blir ensidig på den ene eller den andre måten.

Egg hver dag sa for siden:

Heisann, hadde det nettopp helt likt.
Har gått på lavkarbo siden april og ikke hatt noe problem med det, så plutselig blir jeg svimmel og kvalm og helt satt ut. Var hos legen og han fant ikke noe annet enn lavt blodtrykk. Har ikke hatt feber så det var ikke influensa her selv om kroppen føltes mørbanket. Jeg har også hatt en del ekstra stress i det siste så har vel kommet frem til at det nok har spilt en rolle for formen min. Jeg blir gradvis bedre (har gått 2-3 uker nå) og blodtrykket går sakte men sikkert oppover.
Som sagt så vet jeg egentlig ikke hva som er skyld i dette.
Får håpe din form også snur snart :)

matitt sa for siden:

Heisann! Jeg har vært ganske dårlig til tider, men det er nok selvforskyldt. Spist for lite grønnsaker, og nesten bare spist salatgrønnsaker, og da jeg jeg tok blodprøver viste det seg at jeg ligger laaangt under normalen på jern! Så nå tar jeg tilskudd og synes at det hjelper litt.

malleleo sa for siden:

hvis du har vært i ketose siden februar.. knskje du skulle høyne kbh nivået en liten stund..

LenaBeatrice sa for siden:

De siste 4 årene har jeg vært i ketose i lange perioder, men regner vekk en slankepause på ca 18 mnd.
Det du beskriver opplever jeg hvis jeg spiser for lite, altså når kroppen ikke får nok energi.
Da føler jeg at jeg ikke har nok sirkulasjon i hodet, jeg blir veldig slapp og sliten og utrolig langsom i alt jeg gjør.

Se litt på kostholdet ditt kanskje?

Veggpryd sa for siden:

Jeg opplever det samme som Dreamy - blir slapp og dorsk hvis jeg ikke spiser nok mat. Det er ganske lett å gå lenge uten å spise skikkelig når man har blitt vant til lavkarbo - og det er ikke bra :o. Noen ganger må jeg skjerpe meg og må nesten lage huskelapp hvor det står: "Husk å spise"! :lol:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.