Margrethe sa for siden:
Jeg har ikke holdt på all verdens lenge på lavkarbo, så jeg synes egentlig det er tidlig å gi opp eller skifte strategi. Jeg spiser som på ketolyse, ca 20 karb om dagen, er i ketose og trives med det. Bortsett fra at jeg legger på meg. Jeg har ikke vekt, men målebåndet forteller at hoftene mine er to cm større enn for tre uker siden, livvidden en centimeter. Og første gang målte jeg veeeldig løst. Jeg kjenner også på lårene at klærene er tightere der enn de bruker å være. Jeg er i ketose, det tester jeg omtrent daglig.
Trolig spiser jeg for mye energi til at kroppen klarer bruke den. Til forskjell fra mange andre her inne blir jeg ikke mett av et egg og en stripe bacon, så jeg spiser mye. Det skal jo i og for seg gå greit, men jeg har tydeligvis lav grense på hvor stort energiinntak jeg kan ha. Jeg bruker legge på meg på 1400 kcal på lavkalori, så jeg må tydeligvis ned i energiinntak. Det er det mange som må, fair enough.
Spørsmålet er - har jeg holdt på for kort tid til å skifte filosofi? Jeg vurderer å gå over på South Beach, som er lavkarbo med magert kjøtt, magre oster og lite fett. Å bytte til noe som ikke er lavkarbo, vil jeg ikke, for jeg trives veldig godt med stabilt blodsukker. Jeg vil bare ikke bli større enn jeg allerede er!