Er helt ny i denne dietten. Jeg føler meg opplåst etter at jeg begynte... Er det noen som vet om anbefalinger i begynnelsen - til hva jeg skal spise til hvilket måltid?
Jeg sliter her nå, og føler jeg ikke finner ut av det selv om jeg likevel føler jeg har god oversikt over hva jeg kan, bør og skal spise... Likevel blir jeg faktisk usikker.....
Hei,
Hvilken lavkarbo kosthold er det du har tenk å følge. Lavkarbo er en samlebetegnelse på karbo reduserte kosthold og favner alt fra nesten null til 150 kh pr dag. De som skal i ketose holder seg til 15/20 kh pr dag, mange ligger på 40-60 kh pr dag og de aller fleste ligger under Lutz 72 kh pr dag (boka: bedre uten brød).
Dersom du ikke har bestemt deg så anbefaler jeg at du leser om de ulike lavkarbo retningene her, forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=6 og eventuelt lån bøker på biblioteket.
Hva du kan og bør spise avhenger litt av hva slags lavkarbo retning du velger.
Hva har du spist til nå?
De fleste jeg har lest om opplever at de IKKE blir oppblåst (for det var det du mente?)med denne kosten.
Tenker at du kanskje har spist noe du ikke burde spise...:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.