Krøllerellerei sa for siden:
Jeg savner sånn te med melk i, te med fløte i er ikke helt det samme.
Jeg savner sånn te med melk i, te med fløte i er ikke helt det samme.
Ignite sa for siden:
Melk er noe som bremser manges vektnedgang, men det er jo ikke snakk om store mengder her. Kanskje du tåler en skvett?
Det fine med å starte en tråd er jo at en ser dette har det vært skrevet om tidligere.
flau
Vel vel, jeg er ikke så flink til å bruke søkefunksjonen på forumet.
OG konklusjonen min er: Det får bli te med fløte. Melk er ikke noe å drikke når man er på Atkins.
Ignite sa for siden:
Ikke noe å være flau over.
Dessuten tåler forskjellige mennesker forskjellige ting :)
Carisma sa for siden:
Te og melk har ingenting med hverandre å gjøre uansett! Mener jeg da :p Bare utseendet er nok til å skjønne det.... Te drikkes med vann :ja:
Margrethe sa for siden:
Det er vel 4.7 karber i lettmelk pr 100 gram (deromkring, om jeg husker rett). Da skal vel en skvett her og der kunne gaa? Eller er det andre ting ved lettmelken som gjor den farlig paa atkins?
Cyan sa for siden:
Poenget med Atkins induksjon er å holde seg unna mulige partystoppere, og melk kan være en partystopper for mange. Etter induksjonen tilfører man gradvis nye matvarer for å finne ut hvor toleransenivået (både på karber og type matvare) ligger hos den enkelte.
catzie sa for siden:
Jeg må tydeligvis lese mer om dette her, mye mer, men kan man altså drikke fløte men ikke melk?
Cyan sa for siden:
Det kommer helt an på hvilken filosofi du følger :)Krøllerellerei sa for siden:
Ikke enig!
Engelsk te er nydelig! Beroligende!
Gracella sa for siden:
Helt enig!!
Te med fløte i er ikke det samme, dessverre, men det går an.
Det er også grunnen til at jeg nesten ikke drikker "vanlig" te mer, men holder meg til Indian spices, frukt/bær og lignende.
Ett unntak er Celestial seasonings Bengal Spice herbal tea (Life og helsekost). Den er kjempegod med fløte i. Og kjempegod uten! Den er i tillegg naturlig søt og så får den en helt annen smak hvis du har søtningsmiddel i.
Takk for tips, skal kikke etter den neste gang jeg er på helsebutikken!
Margrethe sa for siden:
Om du ikke finner den, saa har de store mengder Celestial Seasoning paa butikken her. Gi en lyd om du onsker det ;)
Ah! Takk! Skal hyle ut!
Gracella sa for siden:
Det er masse kardemomme i den teen så det lukter som nybakte boller... :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.