< Tilbake til oversikten

Trening på lavkarbo?

andee sa for siden:

Heihei!

Jeg har nå gått på lavkarbo i litt over 3 uker ( Mistet 10 kg allerede :D) og jeg bestemte meg nå for å investere i en sykkel. Men jeg merket at jeg blir utrolig fort sliten, ikke på pust og sånn, men det virker som om musklene mine ikke har noe energi. Blir så utrolig fort sliten i lårene, mye fortere enn jeg vanligvis blir.. Noen som har noen erfaring? Mener å ha hørt at det tar tid før musklene lærer seg å bruke fett som energi, noen som vet hvor lang tid??

LenaBeatrice sa for siden:

Hei :-) samboeren min spiser lavkarbo, og akkurat nå faktisk er han ute og løper 2 mil !!
Jeg tror det er veldig forskjellig fra person til person hvordan man takler lavkarbo og trening, og det handler også mye om hvor godt trent fettforbrening man har.
Men hvis du trener og spiser lavkarbo så bli i hvertfall fettforbrenningen godt trimmet, det er et som er sikkert.
Så får det vel bli en avveiningssak om man vil avvente og se om det går bedre og bedre, eller om man ev. skal tilføre litt mere kakrbo.
Det blir litt hva man har lyst til...
Men tre uker er ikke lang tid, så hvis jeg var deg ville jeg nok ventet en god stund til før jeg gjorde noen forandringer :-)

Spiser du nok fett?

andee sa for siden:

Jeg lette litt, og jeg fant noen tråder ja :) At jeg spiser nok fett, er det iallefall ikke noen tvil om. hehe. Men jeg prøver noen uker til, så får jeg heller da vurdere å spise litt ekstra karbo de dagene jeg skal sykle, hvis det ikke er blitt bedre til da :)

Gracella sa for siden:

Jeg var helt i svime de første tre fire ukene på ketolyse. Treningen var vannvittig tung og alt var et ork! Men det gikk over og etterpå var treningen en lek, he, he. Nå blir man ikke tom for energi hverken under eller etter trening. Nå er det "vanlig" trening jeg holder på med: lett styrketrening, aerob trening, pilates...
Jeg kan enda merke at jeg er tung i beina når jeg f.eks skal gå opp mange trapper - men det går fort over og utholdenheten min er så bra nå!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.