Dere som har slanket av dere 25-30 kilo, hvordan har kroppen blitt i etterkant?
Jeg er vel redd at hvis jeg mot all formodning skal klare å gå ned såpass jeg ønsker, så kommer ting til å henge og slenge... :(
Og jeg er i utgangspunktet ikke så keen på å legge meg under kniven for noe som ikke er livstruende... det er jo alltid en viss risiko forbundet med det.
Er det noen som har "reparert" noe og hvordan har det gått?
Jeg gikk ned 23 kg i løpet av 1,5 år. Jeg la om til lavkarbo pga fibromyalgi, og har ikke fokusert på vektnedgang i det hele tatt, men den fulgte nå med. Ingenting henger og slenger på meg i hvert fall. :p
Jeg er langt fra ferdig slanket, men hadde bukplastikk etter svangerskap før de siste ekle kiloene snek seg på!:p
Det gikk som en drøm og jeg har aldri angret et sekund selv om jeg måtte betale hele greia selv!:D
Jada, jeg er fortsatt overvektig og i største laget, men magen henger i hvert fall ikke ned til langt på lårene. Huden på magen min er stram og fin og vil i følge kirurgen fortsette å være det fordi den ikke er overstrukket og ødelagt sånn som den var før!
Det er tydelig at huden ikke er som den engang var. Varsku alle dere som er i 20årene, benytt sjansen nå, etter 35 er den ikke like elastisk og føyelig ;)
Puppene er som vrengte polvotter og etter nyttår skal de rettes på. En premie til meg selv for godt arbeid.
Uansett hvor mange kilo du skal ned og uansett alder så er det veldig viktig å være fysisk aktiv underveis. Det forebygger problemer med løst mageskinn osv.
Kirurgen som opererte meg sa at mange beholdt elastisiteten i huden, mens andre fikk helt ødelagt hud, og da hjelper ikke trening det spøtt.
Huden på magen min var som gammel pergament. Krøllete og rar og fullstendig blottet for elastisitet, som en gammel, morken strikk!:eek:
Hvor fort man har gått opp i vekt(for min del svangerskap) og gener( som feks anlegg for strekkmerker) er medvirkende faktorer!
Er ikke det å ta sorgene litt vel mye på forskudd? :D Hvordan det blir på deg er umulig å si før du er der. Bare husk å gi kroppen tid til å vende seg til den nye vekta...
Hvis du går og tenker på slike ting er du nesten garantert å ikke nå målet. Nyt heller at kiloene forsvinner, du har nok av tid til å finne ut av det når du kommer så langt ! :ja:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.