< Tilbake til oversikten

Proteinpulver

Happiness sa for siden:

Hei
Jeg kjøpte et pulver i går, men pga en skrikende unge og to til som sto og ventet så fikk jeg ikke spurt om hjelp i helsekosten og bare rasket med meg en boks.
Men nå ser jeg at dette er for folk som trener mye.
Multipower Soya Protein muscle recovery står det på den..
Pr 100g 82g protein, 1,8g kh og 1,1g fett.

Kan jeg bruke dette?
Og hvordan bruker dere proteinpulver?

Alkazelters sa for siden:

Det er ganske mange som generelt er skeptiske til Soya, hvorvidt dette også gjelder soyaprotein er jeg ikke sikker på. Jeg ville i alle fall heller kjøpt myseprotein. Dog er det definitivt lavkarbo, og vil sikkert ikke være noen stopper for vektnedgangen.

Happiness sa for siden:

Hvorfor skeptisk til soya?

Carisma sa for siden:

Det blir østrogenbehandlet under framstillingen, og er blandt annet uheldig for syklusen til kvinner.

frkprym sa for siden:

Har lurt litt på soyaprotein jeg også.
Gjelder det også soyamel? Er det noen annen grunn til å ikke bruke Soyamel, annet et at jeg ser at proteinpulver har lavere karboinnhold enn soyamelet mitt (3 gram)?

Happiness sa for siden:

Men gjelder dette ved lite inntak også?
Jeg bruker noen soya produkter, f.eks soya "bacon" siden jeg ikke spiser svin. Spiser ikke det hver dag liksom, kanksje 1 gang pr uke- det er ganske dyrt. Også har jeg det proteinpulveret, men det har jeg brukt 3-4 ganger siden jeg la inn denne tråden.

Happiness sa for siden:

Ja jeg lurer og om det gjelder alle soya produkter...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.