Jeg orker ikke lenger å kjøpe noe annet enn smør etter at jeg har lest diverse om hvordan de lager margarin og hvor guffent det er.
Men resten av gjengen (som fortsatt spiser brød:cool:) klager over at det er så hardt. Og når det står fremme en stund - så vet dere hvordan det blir;) Svært rennende...
Brelett (Eller var det Bremykt?) tror jeg forresten kan være en bra løsning for dem som synes rent smør er vanskelig. Tror det inneholder 80 % smør, og så kommer det selvfølgelig an på hva de 20 prosentene er, men det kan jeg ikke huske. Sønnen min flyttet nettopp på hybel og nekter å ha smør på felleskjøkkenet. Da fant vi det nest beste og noe han syntes var greit. Det var altså Brelett eller Bremykt.
Selv har jeg smøret mitt i en skuff på kjøkkenet. Fungerer bra nok. Blir ganske mykt, men ikke med solsmak.:)
Jeg lar smøret stå på kjøkkenbenken året om, men på de varmeste dagene er det bare små mengder som står fremme. Vi har altså hele tiden hardt smør,enda det står fremme... Kaldt og trekkfullt hus;)
Men smør kan skjæres med ostehøvel, og man kan la små mengder stå i en skål eller boks( men ikke av plast, det smaker ekkelt) på benken om du har det så varmt at smøret mjukner.
Jeg synes smøret får en hersk smak hvis det står fremme. Unga nekter å spise det i allefall....:o Så jeg tar smør enten med høvel elelr med ei teskje som har vært oppvarma i varmt vann. :D
Nei, nei, det blir ikke harskt! Harskt er noen heeeeelt annet!!!:p
Vi snakker om at det smaker "SOL"!
Om du ikke skjønner hva vi mener, er du ikke alene.
Men meierismør (og Bremykt) som har fått bli mykt i rom temp, får en egen smak som IKKE er god!:eek:
Noen merker den ikke, andre bryr seg ikke og vi som både merker den og bryr oss, vi hater den!:eek:
Men, hva er det dere har så mye smør på da?? Ikke brød eller knekkebrød, regner jeg med, nå er jeg sikkert helt dum, men jeg er jo ny så jeg kan ikke vite alt :-)
Fordi ingen av dem vil ha meierismør!:eek:
Har ikke noe i mot Bremykt, jeg, men kan jeg spise meierismør, gjør jeg det!
Jeg er for lat til å bli fanatisk på noen som helst måte! Uansett hva det gjelder!:o
Og ja, Kviteseidsmør var en stor skuffelse!:(
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.