< Tilbake til oversikten

Skydåttens sjokoladesky!

~Rosa Skydått~ sa for siden:

Jeg lagde denne til dåpen til sønnen min, og den ble en suksess. Den har 58 karbohydrater, og da har jeg brukt den 2'dre hvite sjokoladeglasuren i denne tråden: forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=775394#post775394 Men jeg byttet ut den hvite sjokoladen med mørk sjokolade =D

150 gram mørk sukkerfri sjokolade
2 ss vann
6 egg
sukkererstatning tilsvarende 175 gram sukker
3 ss bakemix
1 ss kakaopulver

Sett ovnen på 200 grader

Smelt sjokoladen i vannet under konstant røring, og la den avkjøles i ca 1 minutt.

Ha eggene og sukkeret i en bolle og visp til du får en fin eggedosis (beregn ca 10 minutter). Røren skal være lys og kremete, og vispen skal etterlate seg spor når du tar den opp.

Deretter fortsetter du å vispe røren mens du heller sjokoladen inn med en jevn strøm.

Sikt deretter mel og sjokoladepulver sammen, og vend det inn i blandingen.

Finn frem en form som du smører med smør, eller har i bakepapir.
Nå kan du helle røren inn i en form/formene og sette den i ovnen i 12 minutter.

Ta ut, og nyt....

Nannah sa for siden:

Denne høres flott ut! Den må prøves :)

Liv sa for siden:

Jeeeg også!!!:p

~Rosa Skydått~ sa for siden:

Jeg lagde de i dag og kom frem til (tatt fra hodet) at den har ca 50 kh i hele kaka.( Jeg har det på papir, men papiret er oppe og jeg orker ikke gå opp og hente den nå rett før jeg skal lalle). Selve kaken skal smakes i morgen, og jeg skal få tatt bilde av den også. Men røra var ihvertfall KJEMPEGOD!

kaz sa for siden:

Jeg har prøvd den, og den var aldeles nydelig!!! I morgen skal jeg prøve den med krem på toppen!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.