< Tilbake til oversikten

sjololademousse kaken

mokki sa for siden:

Jeg skal i selskap på søndag og har sagt at jeg skal ha med kake (unslyldningen var at jeg hadde en oppskrift jeg måtte prøve ut, men egentlig er det et håp om å ikke skeie helt ut denne helgen også..)
Jeg skal ha med sjokolademousse kaken som finnes oppskrift på her inne. Jeg skal på jobb hele helgen også, og konsert på lørdag så er litt i stuss når jeg skal få tid å lage den. Kan den lages i kveld og stå til søndag? Eller bør den lages på lørdag kveld? Kan ikke lage den søndag for jeg er på jobb til 15 og skal i selskap kl 17..

Yonah sa for siden:

Kan du linke til oppskrifta? Så kanskje jeg kan svare..Jeg aner nemlig ikke hvilken oppskrift du referer til..

mokki sa for siden:

denne:

Sjokolademoussekake

300 gram sukkerfri eller mørk sjokolade
4 dl kremfløte
2 dl creme fraiche
1 dl salte peanøtter
1 dl grovhakkede valnøtter

Varm opp 2 dl av fløten i en kaserolle og tilsett oppknekt sjokolade og la den smelte i fløten.

Visp resten av fløten til krem, og ha i creme fraice. Bland godt.
Rør inn sjokoladeblandingen, og fordel røra i to boller.
I den ene tilsetter du nøttene og heller det i ei smurt, bakepapirkledd springform, før du forsiktig heller over resten av røra.

Sett i kjøleskap og la stå i minst 5 timer før servering, eller over natten.

Kitt sa for siden:

Tror nok den holder seg lenge i kjøleskap bare du passer på at det ikke er noe som kan sette smak på den!

Og du reddet nettopp helgen for meg! Denne skal jeg ha med til svigermor på søndag!:D:sikle:;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.