< Tilbake til oversikten

Hjelp, trenger støtte

mona42 sa for siden:

Heisann.. jeg er også ny på ketolyse. Har holdt på siden søndag. Er ikke i ketolyse iflg. stix. Jeg lurer på om jeg gjør noe galt her. Veier ikke maten, men tar litt mindre porsjoner enn normale. For eks. det jeg har spist idag:

Frokost: kaffe med fløte, 1/4 stor frokostpannekake (fant oppskrift her) med bringebær på
Lunch: kaffe, kaffe og kaffe (var i møter) spiste en fet kjøttkake (hjemmelaget etter Skaldemanns prinsipper), samt litt agurk og rømmedressing.
så ca. kl. 13 spiste jeg resten av frokostpannekaken med bringebær. Så ble jeg jammen "truet" til å ta ett rekesmørbrød på jobben. Jeg klarte ikke nekte, men spiste bare reker og mayones. (Tenkte at ok, det er jo fett og proteiner)
Var veeeldig mett helt til nå i kveld. Laget middag som var 1 kyllingbryst, 3 sopp, 1/4 løk og dekket det med jarlsbergost og gratinerte det i ovnen. Jeg hadde broccolimos med smør og fløte inntil....'var jo veldig godt.:)

Så nå sitter jeg her da og er temmelig mett...tror selv jeg har spist for mye...er det noen som kan hjelpe meg med hvor mye jeg har i karber?

Jeg vil så inderlig gjerne gå ned i vekt. Først var det vekk med røyken, det gikk greit, men kiloene kom på. Føler selv jeg har ca 15 til 20 kg som skal vekk....:eek:

Svima sa for siden:

Hei.
Jeg er også helt ny her, og sliter med de samma spørsmålene som deg (tror jeg). Jeg prøver å etterlyse en side vi kan gå inn på, hvor vi kan få beregnet karbo. inntaket vårt. Det hadde lettet "arbeidet" vårt. Ha ha

Gerd sa for siden:

www.diett.no/

det finnes flere, bare bruk søkefunksjonen ;)

Gerd sa for siden:

Viss du skal finne ut antall karber, MÅ du veie maten :ja:

Svima sa for siden:

Takk skal du ha. Jeg sliter det med å veie/telle, men innbiller meg at det hadde vært lettere med litt hjelp.
Det er utrolig mange flotte sider og innlegg her. En super takk til dere erfarene.

arnakristin sa for siden:

Hei,
For å regne ut kh så må du nok veie maten. Mindre enn normale menger er ikke et godt nok mål til å kalkulere kh, he, he… Hva er egentlig normalt?
Måling med stiks skal gjøres på kvelden minst to timer etter siste måltid. De fleste pleier å være i ketose i løpet av 4 dager.

Svima sa for siden:

Du har utrolig mange fine og spennende oppskrifter Gerd. Jeg må kopiere noen av dem. Det er litt lett for å bli noe ensformig kost i begynnelsen. Man er hele tiden redd for å spise for mye.

Margrethe sa for siden:

Men må hun veie alt eller kun det som inneholder karbohydrater? Jeg ville sagt at iallefall kjøttkake etter skaldemanns prinsipper og kyllingfilet kan passere fint uten veiing...

SunnhetMedSirrup sa for siden:

kjøtt har normalt ingen karber, så du bør ikke veie.

men ferdig skiva, osv kan ha blitt sukkra.. se på ingredienser på f.eks hamburgerygg; gluktose.

Carisma sa for siden:

Hvis man vil ha oversikt over energifordelinga (75%/20%/5%) på maten må man veie alt.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.