Er det noen som kunne tenke seg å gå i gruppeterapi?
Gruppeterapi har god effekt og er godt dokumentert.
Jeg har tenkt å starte en gruppe for de som sliter med overvekt, og har erfaring med lavkarbo dietter og hvordan kroppen fungerer i forhold til vektreduksjon. Ta kontakt om dette er interessant.
Og jeg kunne godt tenke meg å diskutere gruppeterapi og vektreduksjon her.
Jeg vil faktisk gå så langt i å påstå at vi faktisk driver med gruppeterapi her jeg. Vi diskuterer alt som kommer oss viktig, og der hører vektreduksjon med. Du kan jo følge med på skravletråden, der støtter vi, gråter, smiler, ler og ja, skravler vi!
Men absolutt, det burde vært muligheter for grupper utenfor det store internettet. Også for lavkarbo.
Enig med det der. Jeg er mye opptatt med skole og jobb, derfor syns jeg forumet og skravletråden vår er helt fantastisk. Jeg kan legge inn et svar og se over andres svar når det passer meg og mitt tidsskjema. I tillegg er jeg en av de som ikke er begeistra for å sitte i ring og pjatte om ting som angår meg og mitt. Internet is my thing! Her kan jeg logge inn/ut når det passer meg, og jeg MÅ ikke høre på noen om jeg ikke vil det. Men sånn er nå jeg :P
Dessuten.. Vi er fra alle kanter av landet her inne, ikke fra en plass..
Men Mentora, du kunne kanskje se om du ikke får til å starte opp en sånn gruppe i nærmiljøet? Nå har jeg ikke fått med meg hvor du er fra. Du kan jo høre med oreningen kostreform ved overvekt og sukkersykdommer (KOS) om de har et lokallag der du bor, og om de har sånne gruppemøter? Om ikke kan du jo starte ett! Lokallag er kjekke å ha.
Kunne sikkert vært interessant det, om det var i Bergen og gratis.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.