Tidligere i uken hadde vi taco til middag. Jeg spiste masse grønnsaker,kjøttdeig,ost,rømme,litt salsa osv. Før det spiste jeg en skål med bringebæris (bringebær,fløte,litt gresk yoghurt og litt splenda)
Rett etter middag fikk jeg voldsomme magesmerter,svettet og følte jeg skulle besvime! Kastet opp alt sammen,og ble bedre ganske rett etterpå.
Nå har jeg akkurat spist frokost. Tre egg med ost og litt fløte,5 små skiver bacon og to tomater. Kjennes ut som det samme skal skje snart...
Er det fløten jeg ikke tåler? Spiste rømmegrøt til frokost dagen etter dette skjedde,ingen problemer. Så det kan vel ikke være fettet? Spiser jeg meg FOR mett?
Det er vanskelig å si hva som er synderen når du "blander" så mange forskjellige matvarer. Et tips kan være å spise så rent som mulig med rene proteinvarer, rene kokte grønnsaker og litt fett (smør, olje) og så prøve deg fram med noe av det du spiste før du ble dårlig etter et par dager der du ser at magen fungerer.
Jeg kan bli alvorlig uggen i magen av jordbær med fløte på feks, men tåler gjerne et par "rene" bær, eller en fløteskvett i sausen....
Du spør om du spiser deg FOR mett - det er det vel bare du som kan svare på? ;) Spis færre matvarer sammen og se hva som skjer :)
Da har jeg kommet frem til at det må være gallesteinsanfall... Skal utredes for det snart (håper jeg) og da tør jeg ikke spise så lavkarbo som jeg ønsker... Og da kommer søtsuget :( grrr...
Gallestein var det første som slo meg, ja!
Du trenger bare kutte litt ned på fett og rå grønnsaker og størrelsen på måltidene, så går det nok mye bedre!
Be fastlegen henvise deg til ultralyd for å finne ut om det ligger steiner i galleblæren din og om operasjon for å fjerne hele skiten er best for deg.
Lykke til fra en som har levd lykkelig uten galleblære i 15 år!;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.