j88 sa for siden:
Jeg har kjøpt meg et glass med carob pulver, men jeg aner egentlig ikke hva jeg skal bruke det til. Har skjønt at det kan erstatte sjokolade. Men er det noen som har noen oppskrifter med det? og smaker det godt?
j88 sa for siden:
Jeg har kjøpt meg et glass med carob pulver, men jeg aner egentlig ikke hva jeg skal bruke det til. Har skjønt at det kan erstatte sjokolade. Men er det noen som har noen oppskrifter med det? og smaker det godt?
SunnhetMedSirrup sa for siden:
jeg er ikke jeg som har en krukke med carob i handa :lol:
hmm, aner ikke. hvordan ser det ut?
j88 sa for siden:
hehe. Jeg er alt for glad i å kjøpe ting, men veldig pysete når det gjelder å smake på ting. Men hadde vært greit å få noen tips om hva det kan brukes til. Mener jeg har sett noen tråder om det her inne før, men nå finner jeg de selvsagt ikke igjen.
SunnhetMedSirrup sa for siden:
søkte på google og sånt, så i bøkene mine, fant ikke noe næringindhold:( vet du?:)
j88 sa for siden:
energi 220kcal. Protein 4,6. Karbo 49. Fett 0,7. Alt er pr 100 gram. På boksen så står det at det kan brukes som et alternativ i bakeverk desserter eller som varm drikk.
arnakristin sa for siden:
Hei,
Etter som jeg skjønner er Carob johannesbrødkjernemel, www.matvareguiden.no/matvare237.asp
Carob (johannesbrødkjernemjøl) er nokså søt på smak og kan erstatte kakao heilt eller delvis.
oaks.nvg.org/naturligsoett.html
Gerd sa for siden:
Men må ikke forveksles med det johannesbrødkjernemel som blir mye brukt i lavkarbo-oppskrifter. Det er helt uten karber :)
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=13461&highlight=carob
j88 sa for siden:
har johannesbrødkjernemel også, men jeg trodde ikke at det var lagd av det samme. men er det noen som har smakt pulveret?
Carisma sa for siden:
Har du søkt på det her inne? Jeg sikk opp ganske mange treff....
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.