< Tilbake til oversikten

Utslag på urinstiks.

mih sa for siden:

Hei!

Har et spørsmål angående disse urinstiksene.
Alle sier at utslag er utslag uansett styrke på fargen,
at det ikke er forskjellige grader av ketose.
Men hvis det er tilfelle hvorfor skal man kun teste på kvelden da?
Hvis hvemsomhelst kan teste positivt om morgenen,
så vil jo det si at man kan komme i ketose over natten bare, siden det er lenge siden man har spist?????

Hvis en som ikke går på kur tester positivt om morgenen så sies det jo at den personen har SPOR av ketoner i urinen, men ikke er i ketose.
Vil ikke det si at hvis vi som er på diett tester positivt med svakt utslag så kan det bety at man ikke er i ketose/eller er på tur ut av ketose???

Grunnen til at jeg spør, er at jeg så ofte får motargumenter hos andre når jeg sier at man er i ketose uansett styrke på fargen på stiksen.

Så jeg blir litt usikker :confused:

arnakristin sa for siden:

Hei,
Nå har jeg ikke boka her så jeg får ikke lagt inn noen referanse, men man er i ketose dersom man får utslag på stiksen. Det er helt riktig at det ikke finnes noen grader av ketose, enten er man i ketose ellers så er man det ikke. …og det perfekte målingstidspunktet er minst to timer etter siste måltid på kvelden.
For å gjøre forvirringen din komplett så er det faktisk noen her inne som ikke får utslag på stiksen men de er i ketose. Anbefaler deg at du ikke henger deg opp i bruken av stiks, men greit å sjekke i begynnelsen.
Les mer her, www.ketolyse.no/index.php?group=1443&subgroup=2308&art=2007

mih sa for siden:

Tusen tusen takk for svar :)

Carisma sa for siden:

Jepp, særlig hvis man har spist lite på forhånd.
De fleste er inn og ut av ketose mange ganger i livet uten å vite om det. Men på lavkarbokur setter vi det i system og bruker det til vår fordel :ja:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.