Nå jar panikken grepet tak her hos meg.
Veide 113,8 i går morres, og 114,42 i dag.
Kjenner at jeg får panikk.
Skriver opp ett par dagers meny her, og setter vanvittig stor pris på tilbakemeldinger!!
20 sept: Frokost: Omelett av 2 egg, 0,5 dl fløte, smør, 15 gr paprika, 15 gr løk, Totalt 1,9 karber. Lunch: 4 stk Fløtepannekaker ca 0,7 dl pr øse, bacon, Totalt ca 4 karber Middag: Solskinnsgryte, 50% av gryta gir 10 karber, 100 gr kinakål, totalt 11,8 gram karber.
Totalt i hele går: 17,7 karber.
21 september: Frokost: Omelett med 2 egg, 15 gr løk, 15 gr paprika, o,5 gr fløte, smør. Totalt 1,9 karber. Lunch: Eggerøre av 3 egg, og 100 gr bogskinke, Totalt 4.5 gram karbhydrater Middag: Kjøttdeig gryte med ost - fløtekokte brokkoli og blomkål
Totalt karbo; 3,6 karber
Kveldskos; Osteskiver.
40 gr paranøtter
Hei,
Det er ikke unormalt at vekta svinger fra dag til dag. Har du for eksempel spist mye salt mat så kan det binde vann i kroppen. I tillegg så er det flere som opplever å gå opp i vekt rundt eggløsning og mens. Dette er noen av grunnene til at man ikke anbefaler å veie seg hver dag, da enkelte blir stressa av veieresultatet og stress er den verste partystopperen.
Torkil anbefaler salat hver dag for å få i seg nok ulike vitaminer og mineraler. Det er det eneste jeg har å utsette på menyet din - uten at jeg har veldig peiling. Kinakål er liksom ikke veldig næringsrikt...
Ellers husker jeg fra min tid som veier (har ikke vekt her i USA) at jeg fort svinger med 2 kilo etter hvor mye vann jeg har i kroppen og når jeg sist spiste.
Stress og panikk hjelper i alle fall ikke ;). Jeg kan gå opp en hel kilo fra den ene dagen til den andre, så om du ikke klarer å holde deg unna vekta hver dag, så ta i det minste ikke mer enn de tallene du ser på én fast dag i uka som god fisk!
Jeg veier meg titt og ofte. Det kan være hver dag, eller et par ganger i uka, eller flere ganger om dagen. Men det er kun på torsdag jeg virkelig ser på tallet, og sammenligner med andre torsdagsveiinger. De andre veiingene er mer "for moro skyld".
Og jeg veit noen mener man skal veie seg hver dag for å kunne korrigere kosten raskere, men det fungerer nok bedre for menn enn for damer. Vi har syklus og sånn å forholde oss til i tillegg. Så vei gjerne flere ganger i uka, men la ikke den daglige veiinga være gjeldende, kun en gang pr uke. :o
Kjære dere, jeg vet at jeg ikke bør veie meg hver dag....men jeg greier ikke la være..... gikk på i dag igjen, 200 gr opp.....
forige onsdag veide jeg 113,6 og i dag 114,4......... :hylgrine:
Det er vanvittig frustreernde, for mannen spiser det samme omtrent som meg, litt mer paprika og løk på han for han skal jo ha 20 og ikke 15 karber, men ellers veldig likt, og han går NED.
Han sto stille i en liten uke, men nå går han ned igjen- Og jeg bare OPP.......... Blir så fortvilt.
JEg vet stress ikke hjelper, og jeg leser det her inne, men det hjelper hvist ikke, stresser og blir lei meg alikevell......
Jeg er så vant med at når det blir slik, da må vi kytte på fett og kcalorier, og ialefall ikke bruke ost, eller fløte, eller smør, eller noe......det er jo gammel inngrodd lærdom.
Så fet mat vokser i munnen min når jeg tenker på vekta som går opp, og jeg får tanker som at ketolysekuren bare er humbug......
Var på legekontoret for å ta noen blodprøver og B12 i dag, fastende, og måtte innom butikken på vei hjem. Var jo fastende og sååå sulten, hadde dette vert før ketolyse hadde jeg nok kjøpt en pose eventyrsjokolade, eller ett par tre center ruller, noen donuts, bare for å ha i bilen på vie hjem......
-Men jeg kjøpte bare en brus, pepsi max........
Så hjem og spise lunsj: 1/2 kylling, 100 gr kinakål, og 30 gr martin ferder selskapsdressing.....
Kjenner jeg er såååå redd for at dette også skal gå til H*#%&*E
Jeg er av samme "gammeldags" oppfattelse at fett ikke er bra for oss..
Har den "tradisjonelle" energifordelingen på plass, men lurer på hvordan den bør være når man er på ketolyse?
fett:??
karbohydrat:??
protein:??
Kan være at det står i en annen tråd, men har søkt og søkt og fant ingenting om det
er du relatift svak? dette er ikke en fornerming, men kansje du kan ha økt i muskelmasse, who knows.. men kansje 0,8 kilo muskler på en uke er litt mye da.. men ... martin feder selkskapsdressing? den er vel ful av sukker og har høy GI?
Hei på dere
Jeg er helt ny i dette gemet, og det jeg sliter mest med er fettet.
Grunnen er vel 1,5 år på Grethe Roede, og kaloritelling. Jeg er møkka lei telling, så mye går på "sunn" fornuft.
Vet noen om en karbo. teller?
Kan jeg gå inn et sted å taste inn det jeg spiser, for så at dette blir regnet ut?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.