< Tilbake til oversikten

Hvor mye fett skal man ha når man spiser lite karb?

Imali sa for siden:

Jeg sliter litt med å skjønne hvor mye fett jeg trenger i kostholdet mitt. Slik det er nå, så blir jeg ikke sulten mellom måltidene. Betyr det at jeg får nok? Når jeg sammenligner f.eks en av mine dager med andre her, så ser jeg at jeg ikke får i meg like mye fett som andre. Har det noe å si for å gå ned i vekt, eller er det ok ettersom jeg heller ikke blir sulten mellom måltidene?

Hilsen Imali :)

Kitt sa for siden:

Så lenge du ikke er sulten og slapp og vekten går nedover, er det vel ingen grunn til å endre på det du gjør!:D

Grovsnus sa for siden:

Men det sikreste er å låne/kjøpe ei bok hvor filosofien er forklart.
Ikke bare skal du ha "mye " fett, men også nok proteiner. Og det kan være forskjellig fra kur til kur. Noen tillater endel grønnsaker-frukt. Andre er strenge.
Så før du har en fast filosofi så er det vanskelig å gi (gode) råd.
Har prøvd forskjellige kurer, og Ketolyse er vel den som er greiest. Ikke så veldig forskjellig fra "vanlig" mat. Skaldemann er mere extrem. Fedon er også en godkar.
Så igjen, les ei bok. Sett deg godt inn i den filosofien, og hold fast ved den minst 1/2 år. Før du ev. prøver en annen.
Mvh Grovsnus
Lykke til

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.