du sa du bakte "polarbrødene" ( de av ost, hytteost(CC),og egg? )
prøv med
-egg
-fiberhusk
-soyamelk uten smak
-pizzakrydder
-hytte ost(CC)
-sukrin
lag som vanlig ziggis lapper, men ta i de ekstra ingrediensene. jeg sier ikke antal, for jeg måler aldri:) jeg bare legger i litt av det, litt av det, til deigen blir passe brukbar og fin:)
strå linfrø før de er ferdig stekt, så det ligner polarbrød med små frød!
disse er mye bedre en orginalen. smaker rene loffen! (jaja..:p ) gode med en eller to hamburgere mellom et par brød! ;);)
men kan prøve:
-3 egg,
-150g hytte ost
-jeg bruker en del pizzakrydder
-2 ts fiberhusk
-ca 2 ts sukrin.
dette er "deigen". nå tar du oppi soyamelk, men ikke så den blir for flytende. La deigen stå og bli tykk. STEK på 190°, i think.
Ser du har prøvd å få tak i Fedon brød, her ligger det oppskrift til et av brødene hans.
Ellers synes jeg nøttebrød er godt. Det finnes flere oppskrifter, her er en på et nøttebrød tilpasset optimal ernæring:
(husker ikke hvor jeg har kopiert den fra :o trolig her fra forumet en gang, eller kanskje mat&helse)
Bare vær obs på at nøtter kan være en stopper for noen i forhold til vektnedgang, men slikt vet du ikke før du eventuelt har prøvd.
Fedonbrødet inneholder cirka 18 gram karbohydrat pr 100 gram. Du får nesten regne selv på om du synes det er verdt det. Med mindre du har planer om å leve ketogent, bør det ikke være noe problem med et par tynne skiver i døgnet.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.