Hvordan skal jeg klare å få spist frokost? Er skikkelig seig om morgenen og trenger noe som er lett og lage samt ikke er for tungt.....? er så matlei for tiden så omeletten jeg har vært vant til om morgenen faller liksom ikke i smak lenger.. dersom jeg hopper over frokost så holder jeg på å omkomme etter en time på jobben... noen som har forslg til en lettere frokost??
Har du en type jobb der du kan spise litt på jobb?. Jeg har lavkarboknekkebrød i en boks på jobb, og vi har hvitost i kjøleskap her som jeg kan ta av. Har også en tubeost i reserve. Fungerer helt utmerket for meg. Jeg har ikke mulighet til å spise før jeg drar hjemmefra, men har da mulighet til å spise ett til to knekkebrød etter jeg kommer på jobb :-) En avokado med krydder kan jo også være noe kanskje?
Har blitt noen osteknekkebrød for meg i det siste. Spiser frokost i bilen (lang reisevei til jobb) etter å ha levert sønnen i barnehage. 1 kokt egg (noen ganger 2), og et par osteknekkebrød m/pålegg, gjerne gräddost og salami (vanlig eller dansk type) har vært standard her i det siste. Og gjerne et par cherrytomater om jeg husker å ta med det.
Skal prøve å lage litt mer variert mat etter hvert, lavkarbo-lapper, muffins el.lign. Tror jeg... Lett å gå matlei innimellom ja.
Jeg har fått dilla på Minuttbrød!!:heia: Oppskrift finner du her: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27631
Lager kvelden i forveine og legger i kjøleskapet, spiser mellom kvarte og halve brødet til frokost, med smør og pålegg. Deilig!
Takk alle sammen dere er så snille :love:
Sliter med alt som heter mat for tiden så ny inspirasjon er gull verdt! Hva skulle man gjort uten så mange flinke lavkarbere og støtte seg til?? :o
Jeg bruker litt ulike ting.
Liker veldig godt bakst av kokosmel (veldig lite karber) når jeg er på farta.
Da har jeg det ferdig i frysern, bare å ta opp kvelden før.
Feks: Osterundstykker Drop Biscuits Peanut Butter muffins
Eller lignende oppskrifter.
En annen favoritt jeg aldri blir lei:
Gerds Fløtegrøt
Rask, enkel og god!
Eller rett og slett en gresk salat: agurk, tomat, fetaost, olivenolje og oregano.
Jeg har det travelt hver dag. Jeg har mange lavkarbolapper liggende i fryseren, hiver 2 stk i microen og spiser på veien, eller når jeg kommer på jobb.
Fant ut at det jeg kaller lavkrabo lapper, heter frokostpannekake her inne:) Jeg lager 6 små lapper av oppskriften til 1 pannnekake.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.