< Tilbake til oversikten

Går dere egentlig ned i vekt på dette lavkarbogreiene i lengden?

Løvetass sa for siden:

Hei!:)

Jeg har lest og lest på dette forumet en god del uker nå, men har først registrert meg så jeg selv kan skrive innlegg nå i dag.
Jeg veier i dag 62 kg og har de siste fire månedene gått ned 12 kg ved å kombinere lavkarbo med lavkalori... Det har jo funket, men jeg har vært mye sulten og hatt mange sprekker med påfølgende oppkast( har hatt periodevis bulimi siden jeg var 12-13 år og dette har bare blitt verre og verre de siste mnd.), noe som selvsagt gjør at jeg ikke går noe mer end i vekt(blir ikke tynn av å kaste opp for å si det sånn). Jeg synes absolutt ikke at 62 kg er spesiellt mye å veie og jeg føler meg heller ikke spesiellt feit, men jeg ønsker likevel å gå ned 4 kg til for å nå min matchvekt på 58 kg.

Jeg har blitt veldig nysjerrig på dette med å spise mer fett og ennå mindre karbohydrater for å øke metthetsfølelsen (jeg HATER å være sulten), og det er grunnen til at jeg har lest MYE på disse sidene i det siste... MEN det om slår meg er at sinnsykt mange av innleggene her inne handler om folk som går OPP i vekt og folk som står helt stille.. Så det jeg lurer på er om folk generellt faktisk går ned i vekt her, eller er det bare de to-tre første ukene?... Føler nå nemlig at jeg har lest så mange innlegg om folk som ikke går ned ett gram at jeg nesten begynner å lure på om jeg bare skal drite i hele greia...

Kort oppsummert: Er det noe for seg for meg å kjøre lavkarbo for å tape de siste 4 kg, eller skal jeg bare gå tilbake på lavkalori sultehelvete for å få det til?

LineJM sa for siden:

:eek:

Ja vi går ned! Det er vel kanskje litt sånn at vi ikke er så flinke til å skryte når det går bra, så det man skriver mest om er de gangene det går litt andre veien, og man trenger å kjefte litt om det.:rolleyes:
Jeg synes ikke det er så veldig mange innlegg om at folk går opp jeg da, kommer kanskje litt an på hvilke du velger ut å lese også. Det er jo sinnsvakt mye her inne.
Personlig har jeg gått ned og holdt meg nede, selv om jeg ikke er i mål enda. Men, dette er en omlegging av kosten i det lange løp, ikke en kort kur så det gjør ingenting om det tar tid.

nellie sa for siden:

det var da en spennende formuleringsevne:)

mofe sa for siden:

Uansett formuleringsevne - ja vi går ned i vekt! :) Eller mere korrekt - ja, vi stabiliserer vekta med lavkarbo. lavkarbo kan også brukes for å gå opp i vekt for de som er undervektige. Så om du velger lavkarbo, så vil kroppen til slutt nærme seg der den trives, uansett om det er 58 kg eller 62 kg :)

Mange med bulimi her inne har også hatt veldig nytte av lavkarbo! Forøvrig har vi et eget forum for de med spiseforstyrrelser, du er velkommen til å melde deg inn der om du vil :)

SunnhetMedSirrup sa for siden:

og du vil nok gangske sikket bygge muskler over tid også her:)

uten trening! ;)

SunnhetMedSirrup sa for siden:

og med trening enda raskere.

men jeg noter deg, jeg sier ikke «ikke tren» :)

Løvetass sa for siden:

Tusen takk for svar alle sammen:) og mofe: jeg kunne godt tenke meg å være med i ett slikt forum, hvordan melder jeg meg inn?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.