< Tilbake til oversikten

Cocosa...

Nuppe sa for siden:

...fysjameg, men man vender seg vel til det. Hadde en teskje i tekoppen, hva bruker man den egentlig til?
Damen i helsekosten sa et par ting som jeg tenkte å sjekke ut med dere; nemlig at for å kunne gå ned i vekt, må man spise over 1350kcal pr dag, og kke la det gå over 4 timer mellom hvert måltid, ellers vil kroppen gå i sparemodus.

SunnhetMedSirrup sa for siden:

cocosa er rundt 90% mettet fett. nemlig det vi mennesker er "konstruert" til og forbrenne. det og animalsk mat:)

og det er vel MTC fett du har kjøpt? nemlig en halvlang fettsyre som ikke kan bli lagret,, men må brukes med en gang. altså den "øker" forbenningen" .. :D

var det det? moderator? :)

arnakristin sa for siden:

Hei,
Det er to varianter, den ene brukes til steking og den andre spiser man som den er eller har den i te/kaffe eller smoothie. Den siste smaker kokos. www.helseogkost.no/content/search?SearchText=cocosa
MCT (medium chain triglycerides) olje er flytende og har etter min mening ingen smak. Dette er bestillingsvare på apoteket.
Mange som har problemer med å få i seg nok fett bruker supplermenterer kostholdet med cocosa eller MCT.

Zincite sa for siden:

Jeg synes cocosa (den med smak) er godt jeg :) og jeg spiser gjerne en teskje eller to til frokost. Har jeg mørk sjokolade ,så tar jeg gjerne en liten bit samtidig og lar smakene blandes i munnen. Ellers er det mange som smelter det sammen, eventuelt med kokosmasse eller nøtter i. Det går fint å raspe sjokolade
Det med 4 timer stemmer ikke for meg, men du må jo teste ut på egen kropp. Vi er forskjellige.
Det er sjelden jeg spiser mer enn to ganger i døgnet, ofte blir det bare ett måltid utenom eventuelle skjeer med cocosa da ;) men har nok spist godt over de nevnte antall kalorier i løpet av døgnet.
Jeg har gått ned mange kilo på det, og prøver i øyeblikket ut å tilføre litt mer karber fordi jeg ikke vil gå ned mer. Kroppen slapp plutselig et par kilo mer enn jeg ønsket, og mine pene ben begynte å bli litt for tynne for min smak.

Ser det er så mange forskjellige opplevelser i forhold til hvor ofte og hvor mye mat man trenger. Jeg tror på det å lære seg å lytte til kroppen - når den vil ha mere mat. Så enkelt og så vanskelig :)

Nuppe sa for siden:

Ja jeg har kjøpt den til å spise, ikke den til å steke. Jeg tror jeg får i meg for lite fett, jeg blir mett veldig tidlig i måltidet, og det går mange timer til neste gang jeg orker mat. Så får se hva cocosa kan gjøre for meg da :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.