Sitter og leser så øya blir røde nå. Prøver å finne ut om jeg skal følge LCHF eller Ketolyse, kan noen forklare meg forskjellen her? Ser jo ut som om det går ut på tilnærmet det samme.. spis ting med lite karb. og mye fett? Noen som kan anbefale noen gode sider/tråder å kikke i? Skal se litt under ketolyse forumet nå, og fant også en side for LCHF på nett, men det hadde vært fint om noen kunne forklart meg forskjellene her.. newbie som jeg er :cool:
Hei,
Ketolyse er LCHF men LCHF behøver ikke nødvendigvis være ketolyse. Ketolyse innebærer at man kommer i ketose og derfor følger visse prinsipper. Begrepet LCHF er bare en betegnelse på et kosthold med lite karbohydrater og mye fett.
LCHF er bare forkortelsen for lite karbohydrater mye fett - alstå det vi normalt kaller lavkarbo - ikke en bestemt diett. LCHF Norge har sine hjemmesider her, www.lchfnorge.no/
Er vel som Gerd sier en paraplybetegnelse?
Når jeg sier "diett" så mener jeg type Ketolyse, Atkins, Fedon, South beach, Grethe Roede osv
Diett var kanskje litt feil ord å bruke:) Filosofi eller no da..
Tusen takk for svar :) Nå skal jeg lese mer om ketolyse og LCHF, se om jeg kan bli litt mer klok på det hele. Finnes jo så utrolig mye som er skrevet og bra er det.. så har jeg den eneste timen min planlagt :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.