< Tilbake til oversikten

Hvor finner jeg disse matvarene?

Imali sa for siden:

Som emnet tilsier, er jeg helt fersk når det gjelder å lage mine egne retter. Jeg har nå hentet en del oppskrifter fra denne siden og da dukket også spørsmålene opp. Kan noen si meg hvor jeg kan finne disse tingene, er det vanlig matbutikk eller helsekost e.l?? :confused:

• kruksakli?
  • linfrø, sesamfrø?
    -soyasaus uten hvete?
  • spisskomin.. hva er dette??
  • flytende natreen?
  • fruktose?

All hjelp settes stor pris på, som sagt.. jeg er skikkelig newbie :rolleyes:

Carisma sa for siden:

• kruksakli? Matbutikk, bruk den fra Rema, den har minst karber
  • linfrø, sesamfrø? Matbutikk
    -soyasaus uten hvete? Velassorterte matbutikker, f.eks Meny
  • spisskomin.. hva er dette?? Krydder, fra matbutikk eller innvandrerbutikk
  • flytende natreen? Matbutikk
  • fruktose? Matbutikk. Men det har blitt avdekket endel bieffekter med fruktose, jeg ville vurdert et annet søtningsmiddel, f.eks sukrin (helsekost eller noen matbutikker)

Imali sa for siden:

Tusen takk for innlegget ditt :) Jeg føler meg på dypt vann, men regner med at det nok går seg til, sånn litt etter litt! Skal heller ta turen innom helsekosten etter et alternativ til fruktose. Nok en gang takk!

Jabba sa for siden:

Spisskummin finner jeg ikke i alle butikker - men de har på MEGA og ICA

Kitt sa for siden:

Spiskummin er krydderet som gjør at taco smaker og lukter taco!:sikle:

Min er fra SantaMaria!

Imali sa for siden:

Hei allesammen!

Tusen takk for svar, setter stor pris på det. I morgen tenkte jeg at jeg skal ta en tur til senteret her i nærheten der de har både meny og mega, da kan jeg kikke litt rundt etter de sakene jeg trenger :)

Hilsen Imali

Rottis sa for siden:

Spisskummin finner du også på innvandrerbutikker, men da tror jeg det kalles Cumin. Eller noe i den dur.

Har du mulighet til å dra og handle på slike butikker, så gjør det! Krydder er billigere enn i matbutikkene, og man kan få ta i f.eks. kokosmel.

Ellers finner man mye i matbutikkene. Dersom de ikke har det på nærbutikken din kan du jo også spørre om de har mulighet til å ta inn.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.