< Tilbake til oversikten

Jeg er så slapp!

Paris sa for siden:

Nå må jeg han noen gode tips fra dere "energibomber":p Alle her inne er jo så spreke - og virker som dere får masse energi av å leve på Lavkarbo.

Jeg blir bare slappere og trøttere og nå sover jeg middag hver dag:( Føler meg ikke opplagt i det hele tatt. Er så veldig tørst hele tiden og føler meg ikke skikkelig i form.

Har ikke sagt dette til så mange - siden det er mange som i utgangspunktet er svært skeptisk til min omlegging av kosten. Men jeg føler at kosten gjør meg godt. Jeg slipper dette blodsukker jojo-greiene som tok knekken på meg.

Men kan det være noen vitaminer eller mineraler som jeg har for lite av og burde ta som tilskudd?? Å gå tilbake til karbomat er helt uaktuelt! Det må være en annen forklaring...

Liv sa for siden:

Jeg sliter med akkurat det samme....:(

4me sa for siden:

Jeg tar tilskudd hver dag også husk fett. Uten fett blir jeg ihvertfall apatisk og kjempe trøtt og fort sliten.

Gerd sa for siden:

Tar ketolysevitaminer og trankapsler :)

Og spiser masse fett. Fett er energi :)

Viclin sa for siden:

Jeg måtte pøse på med fett for å få opp energien. Da lå jeg på rundt 250 gram hver dag. Holdt med en ukes tid, da hadde jeg energi nok til å trene. Nå spiser jeg ca 100 gram mindre fett pr dag, og er litt trøttere, men fortsatt greit.

Paris sa for siden:

250 gram:eek: Høres veldig mye ut. Rent fett altså...

Da tror jeg jammen at jeg spiser for lite fett...syns jeg spiser mye fett når jeg pøser på med 50 gram smør i eggerøre med 2-3 egg, jeg....

Men hvordan i alle dager får jeg spist nok fett da:p

Stakkars Grete Roede tilhengere som leser dette:D

RolfL sa for siden:

Då kan det vere lurt å sjekke blodtrykket.

Løvetann sa for siden:

Lytt til Gerds råd: ketolysetabletter, trantabletter og fett.

Og så tilføyer jeg: drikk masse vann.

Håper du kommer i bedre form snart!
:goodluck:

Paris sa for siden:

Takk for det:)

Jeg er også veldig "virrete" om dagen - og konsentrasjonen og hukommelsen er helt på styr. Så kanskje en tanke dette med tilskudd. Men hva er egentlig disse ketolysetablettene?

Gerd sa for siden:

Ketolysetabletter er sammensatt til ketolysekuren. Ketolysekuren er en ketosabasert diett.

Her www.ketolyse.no

:)

Paris sa for siden:

Oj!:) Tusen takk for superraskt svar!!;)

Paris sa for siden:

Ser at det er ulike tilskudd her. Magnesium, selen+sink+vitaminer, krom+kalium+kalsium.

Trenger jeg alle disse? Kan jeg evt finne disse på en helsekost eller noe?

Gerd sa for siden:

Jeg anbefaler alle. Fordi de er riktig sammensatt til en fettforbrenningskur.

Endel menybutikker har de også, oversikten finner du inne på de ketolysesidene.

Ellers kan du sikkert sette sammen tilsvarende fra helsekost, men det de fleste har erfart er at ketolysevitaminene blir billigere i lengden :ja:

Ketolysevitamin-boksene holder i 7 uker, og de koster da gjennomsnittlig ca. 60 kroner uka :)

gamlasnyeliv sa for siden:

Er ikke sikker altså- men mulig det er ok å bare ta en vanlig multivitamin-pille ?

Gerd sa for siden:

Ketolysevitaminene skal tas fordelt utover 4 ganger daglig. Noen skal ikke tas sammen med andre, pga. enkelte vitaminer hemmer opptaket for hverandre.

Dette er det skrevet om i tidligere tråder :)

ok, kanskje jeg bør kjøpe de da ? Jeg tar bare multivitamin nå.....

Gerd sa for siden:

I sommer kjøpte jeg meg multivitamin, siden jeg gikk tom for ketolysetabletter på ferie. Og det vart ikke det samme.. Fikk leggkramper bl.a..... :o

Har ikke hatt antydning til det, altså. Jeg tar en multivitamin og en skje tran hver dag..Har klokkertro på trana, altså :)

Gerd sa for siden:

Ja, tran tar jeg også (i form av trankapsler :ja:)

men mener du det er en viktig grunn til å bytte når man ikke har noen plager ? (Mulig jeg trenger å bli litt mere opplagt,...)

Gerd sa for siden:

Viss man går på en ketosebasert diett, som f.eks. ketolysekuren, så kan man risikere (ja det kan man ellers også) at lagrene tømmes viss man ikke får i seg nok vitaminer/mineraler og enzymer gjennom kosten. Og slik grønnsaker blir fremstilt industrielt i dag, så er ikke næringstoffa slik de var før...

Paris sa for siden:

Ja da skal jeg ta meg en tur til Meny idag. Såg at vår Meny står på lista. No har jeg bare ligge og sove helt siden forje innlegg - og jeg som skulle gjøre såååå utrolig mye på fridagen min idag:(

Var så sliten at jeg ikke orka å lage meg mat engang. Nå sitter jeg og spiser 2 speilegg med masse ost, majones og rekesalat (2 karbs pr 100 g). Er jeg helt på jorde når det gjelder kosten?

Paris sa for siden:

Veldig takknemlig for svar her inne :klemme:

Gerd sa for siden:

Grønnsaker,grønnsaker,grønnsaker ;) Det er så viktig at kroppen får næringen derfra.
Fett er jo viktig også siden det er brennstoffet og energien vår :ja:

Paris sa for siden:

Så her er for lite fett?

Og grønnsaker - jeg er så lei av grønnsaker:ousikker på hvor mye - noen agurk-skiver nok?

Gerd sa for siden:

Agurk er 80% vann, ikke næring...Samme issalat og kinakål. Slikt spiser jeg minimalt av...Jo mer farge jo mer næring ;)
Hva slags grønnsker spiser du, og hvordan tilbereder du de?

Grønnsaker kan dampes, stekes, grilles ovnsbakes, tilsettes smør, tørka urter osv for smaksforandringer :)

Fungirl sa for siden:

Anbefaler deg å lese denne.

Siden du ikke følger en bestemt filosofi så er iallefall denne ett godt hjelpemiddel.

Paris sa for siden:

He he;) Ja jeg spiser en del grønnsaker. Mest brokkoli, blomkål, paprika, tomat, squach, løk (gul og rød) og salat av diverse slag.

Steker de ofte, evt gratinerer de med fløte og ost.

Tusen takk for gode råd!!:)

muskatt sa for siden:

Hei

Du sier at blodsukkeret ditt gikk som en jojo- skjekker du det forsatt? Har ikke finlest alle svarene her så kanskje det står her, men bare så du ikke overser en diabetes.

SunnhetMedSirrup sa for siden:

:_oy::_oy::_oy::_oy::_oy:

Cornelia sa for siden:

Jeg tar ganske mye kosttilskudd, først og fremst fordi jeg har en stoffskiftesykdom. Men føler også det gir mer energi siden jeg spiser lavkarbo.
Noen vitaminer du absolutt bør sjekke er D3-vitamin og B12.
Jeg tar tilskudd i form av D3, B12, selen, magnesium/calsium, crom/kalium, Q10 , omega 3, K2 og noen fler :D
Tar de på ulike tider av dagen. Anbefaler alle her i norge å ta tilskudd av D3, vi bor i en del av verden der vi får for lite sol og legene er veldig dårlige til å sjekke denne vitaminen. Mangel er vanlig og har masse bivirkninger. Jeg kjøper det meste av mine vitaminer på www.iherb.com/
Der får du pakken etter 3-4 dager m DHL. Være bare litt forsiktig med viaminer i forhold til innhold etc. Noen ting kan tollen ha regler på, men stort sett går det veldig bra.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.