< Tilbake til oversikten

Hvor mye gikk dere ned første 3 mnd?

ketomamma sa for siden:

Ikke fordi jeg har det så travelt...:p

Men jeg slengte meg med på den "-10kg til jul"-tråden, og begynner å tenke om det er urealistisk? Kanskje jeg blir såååå skuffa og demotivert hvis det viser seg å være uoppnåelig.:o

Så lenge jeg kan huske, og fram til 2006 har jeg vært mellom 70 og 75kg opp og ned. Er 174cm. Så gikk jeg plutselig opp 10kg:eek: Og to graviditeter etter, så ligger jeg i dag på 88.

Begynte ketolyse for en uke siden, og har gått ned 2 kg.
Det er 3mnd igjen av året, og jeg har da 8kg igjen, av målet på 10.
Jeg feirer ikke jul, så jeg har en ekstra uke på meg, fram til 31.desember.:D

Realistisk, eller ikke?:rolleyes:

Og hvis noen vis svare, hvor mye gikk dere ned de 3 første?
(Veldig klar over at det er ekstremt individuelt, men interessant likevel.:o)

Og beklager min overdrevne bruk av smileys.. Det vil alltid forekomme, det er restene av fjortisen i meg!:cool: Føler meg så sur ellers... haha:p

(haha og nå fikk jeg ikke lagt innlegget pga 1 smiley formye.. jeg tar hintet.. haha)

Gerd sa for siden:

Jeg gikk ned 11 kilo de 3 første mnd. :) (Med et utgangspunkt på 25-30 kilo overvekt)

NinaOp sa for siden:

Jeg gikk ned 14 kg på litt over to mnd. Jeg hadde ca 15 kg for mye. Forøvrig på Ketolyse:)

Vatti sa for siden:

Det er AKKURAT sånne ting jeg ønsker å høre. :D

Carisma sa for siden:

Jeg gikk ned 4 kg fra februar til juli, altså på ..tenke, tenke... 5 mnd. Men jeg er insulinresistent da. :rolleyes:

Yonah sa for siden:

Øh, jeg gikk ned ca7kg de første 3 månedene av totalt 65-70kg overvekt.. Men jeg er insulinresistent sanns*nligvis..

Anom sa for siden:

Jeg har bikka 8 kg siden jeg startet 1 august. Tenkte også på at 10 kg til jul kanskje ble mye, men i det tempoet jeg har nå, ser det ikke helt umulig ut.
Har ikke sprukket enda, men har planlagt en kjempesprekk om en måneds tid. Da får det bare stå til S

4me sa for siden:

3 kilo og dem tok jeg av første 2 ukene og her sitter jeg enda...

Tiburon sa for siden:

Hei!

Ny her... :)
Jeg har gått ned ca 20-22 kilo på 3 mnd. :D
Hadde ca 138-140 kilo å dra på. (Kjøpte vekt etter 4 uker...).
Nå nede i 118 kg.
Prøyserdisiplin + turer/trening HVER dag.
Holder med, uten unntak, vekke fra brød, poteter, ris, pasta, frukt og søtsaker. Bruker matvaretabellen aktivt når i tvil. Koser meg med hvitvin, rødvin, peanøtter, brie osv. Teller ALDRI kalorier!
Kuren er bare fantastisk! :rolleyes:

Frode

marithja sa for siden:

Hei!
Jeg har gått ned 10 kg siden 1.august, jeg var 83 da og er 73 nå, er 1,70 høy....Jeg er også med på den -10 kg til jul tråden og er spent på om det er realistisk nå som jeghar gått ned så mye....Målet er 63......:p Så bare stå på så går det nok bra- MÅ nevne at jeg har trent med personlig trener hele veien 2-3 ganger uka og fått MYE muskler som jo veier mer enn fett, så legen mente at det egentlig hadde gått ned med rundt 15 kg FETT;)

LenaBeatrice sa for siden:

De 2-3 første ukene med Atkins gikk jeg ned ca 10 kilo.
Mere nøyaktig enn så husker jeg ikke, for det er snart 4 år siden.
Men jeg må legge til at jeg startet med 135-140 kilo, og de første kiloene satt veldig løst.

Margrethe sa for siden:

Jeg har vært i ketose siden begynnelsen av september og har lagt på meg to centimeter over hoftene og to i livet.

Jeg går altså ikke ned :D

monkadonka sa for siden:

Jeg har gått ned 2 kg,på 1 1/2 mnd'e,på ketolyse.

Veggpryd sa for siden:

Jeg gikk ned 6 kilo de tre første månedene.

• og gikk ned nesten 20 kilo på åtte måneder. Skulle ned 25-30 kilo så nå gjenstår det bare et ett-sifret tall til normalvekt. :)

Geomac sa for siden:

Jeg gikk ned 11kg på de første 3 månedene. Har nå holdt på i snart 7 MMS og har hittil gått ned 18kg (!!) inkludert en litt slapp sommermåned der jeg gikk opp 400gr.
GeoMac

Geomac sa for siden:

MMS skulle bety måned litt for smart ordliste gitt...

lille74 sa for siden:

starts ca 27 juli og dvs 2 månder nå. og har tatt nesten 14 kg. og håper og klare ta 10 kg til jul

ketomamma sa for siden:

Hahaha:D

Takk for alle svar! Intlesant.. like usikker fortsatt mao.. :høh:

Jabba sa for siden:

Ca 10 kilo de tre første mnd. Fra 108 til 98 kilo

Aishe sa for siden:

ooh... jeg ble så inspirert av dere så jeg kastet fra meg pc'n (nesten :rolleyes:) og løp for å ta p¨meg trenings tøy. nå har jeg trenet aerobic i en time ... wiiihuuu å godt det føles!:D

Så takk til dere alle som backer meg opp!! :heia:

Zuma sa for siden:

10 kg på 3 måneder. Stillstand innimellom. Kjempefornøyd! :)

Vaffel sa for siden:

12 kg de første 3 mnd. :) Da var jeg halvveis i antall kg overvekt.

Brillefia sa for siden:

Minus 11 kg siden jeg startet 27.juli til i dag 2.oktober :)

ketomamma sa for siden:

Fantastisk! Så flinke dere er.:)

arkine sa for siden:

gikk ned 9 kilo på en mnd på eurodiet,, start vekten var 86, og 158 høy
og de neste 13 brukte jeg 6 mnd på
starter på eurodiet i morgen igjen ,, og håper på 10 kilo til jul
de ti jeg har lagt på meg det sisste året

Hette sa for siden:

Hei!
Eg gjekk ned ca 13kg dei første 3mnd. :)
Då vegde eg 135.4kg
No er eg 114.8kg! Så det går nedover!! :D

Chrissus sa for siden:

Hei på dere, ny her jeg :confused:

Dette låter jo spennende, har prøvd meg på lavkarbo diet nå siden i mandags, så ska ikke veie meg før mandag. :rolleyes:

Håper at dere kan svare på alle mine spørsmål som kommer at dyke opp i hode mitt underveis.
Hvis noen synes at jeg skriver litt rart så er det før at jeg er svensk, men bott i Norge før lenge før at klare å skrive svensk :D

Babyblue sa for siden:

Starta på lavkarbo 1.september. Har 25-30 kg for mye. Har gått ned over 6kg.

Jente 1980 sa for siden:

Gikk ned 4 kg første mnd, men sto så i ro i ca 1 mnd. Etter 3 mnd hadde jeg tatt av 8.7 kg. Hadde pause etter 4.5 mnd i 10 dager. (totalt vekttap 11.0 kg) Startet på han igjen full av ny iv 11/10, og er nå 500g unna der jeg var. Så nå håper jeg på full rulle ned i vekt, og GJERNE -10 kg til jul, det hadde vært helt supert!

Jeg heier på deg, og på alle oss andre! Måtte vi nå målet!:)

littlemee sa for siden:

Jeg har gått ned fra 69,5 til 59,5 på ketolyse siden 25. juli:) men merker at det går saktere nå enn i begynnelsen...:rolleyes:

Lykke til alle sammen!

Kitt sa for siden:

Hei og velkommen!:)

&quot;minsten&quot; sa for siden:

Har holdt på siden 4 august. Har gått ned 14 kg :D
har mistet 17 cm rundt hofter/ mage.

Tilla sa for siden:

Jeg gikk ned 25 kg, og min mann 30 kg. Dette var i vår. Det har kommet på litt flesk i sommer, som vi begynte å jobbe med på mandag 28. september - altså 6 dager siden. Har tatt av meg 3,5 kg på disse dagene, og skal bare holde på i 2 uker til.:D

siwemor sa for siden:

Har tatt av 12 kg på 8 uker, men vært litt lite motivert siste dagene og jukset endel..... Men er du flink funker det kjempe bra.

Blondiee sa for siden:

Må si dere har vært veldig flinke og mistet mye fort, men jeg blir nesten deprimert av svarene deres, for jeg har gått på lavkarbo i ca en mnd og jeg gikk ned 3 kilo, men plutselig gått opp 2 kilo fra forrige uke, men det rare er at jeg føler meg mindre! :confused:

Noen som vet om vi insulinressistente går saaaakte ned selv på lavkarbo forhold til de som ikke har det..?

Jeg håper jeg går ned igjen snart :rolleyes:

Carisma sa for siden:

Ja! Vi går veldig sakte ned... Og ja, det er deprimerende å lese om andre som ikke har det... :(

Aishe sa for siden:

er det noe dere må være ekstra nøye med? Eller noe dere må være forsiktig med og spise, eller hodle dere langt unna???

Hvordan vet man at man har dette??

Carisma sa for siden:

Karbohydrater... ;)

Hvis man har PCOS har er man som regel insulinresistent.
Ellers er insulinresistens forstadiet til diabetes 2. Det kommer av at insulinet ikke virker som det skal og kroppen må sende ut store mengder for å regulere blodsukkeret, selv om det allerede er mye insulin i omløp.
Jeg fikk det påvist ved glukosebelastning.

Aishe sa for siden:

ok. så det er ikke snakk om og kutte ut rømme og fløte mens dere er på ketolysekuren?

hva "er det" med oss som går mindre ned i vekt om vi får i oss for mye fløte/rømme? må noen kutte helt ut, eller bare ta litt hver dag? hver uke?
ble nesten litt lei meg da jeg sluttet og gå ned pga rømmen. det er jo sååå godt!

Carisma sa for siden:

Du trenger ikke kutte alt på en gang, kan være en av tingene som gjør at du stopper. Prøv en stund uten ost, en stund uten fløte osv.

eggis sa for siden:

Vurderer å kutte ut rømme og CC, har en teori om at det gjør at jeg ikke går så fort ned i vekt som ønskelig. Men er vanskelig da CC og kanel er kanonmat, kan spise en boks om dagen, men prøver å ikke gjøre det da:cool:

Aishe sa for siden:

CC ????:o

Kitt sa for siden:

Ikke noe stort mysterium!:D
CC = cottage cheese

Har lenge sagt vi trenger en egen lavkarbo- ordliste!:lol:

[email protected] sa for siden:

Jobber med en som går på Ketolysekuren nå! Veileder på matsiden. Personen er ned ca 4 kg på 1,5 uker. Tro nok du klarer dette!

mih sa for siden:

Hei!
har bare gått på kuren i 4 uker og har tatt av 8,6 kilo :)

Maipiu sa for siden:

20 kg på tre måneder, 10 kg de neste 2. Ferdig med slankingen - og har vært stabilt slank i 6 mnd med lavkarbo som livsstil :)

ketomamma sa for siden:

Gratulerer!:)

Ja, jeg synes jeg er godt i gang med de 10 til jul..:D

10,8 igjen til endelig mål faktisk!:)

amalw sa for siden:

hei,
er helt ny her inne. Og jeg har ALDRI klart å gjennomføre en slankekur i mer enn to dager. jeg blir helt gal, og skal spise det jeg ikke skal, for ikke å snakke om å ønske å spise mellom måltidene.

er denne slankekuren slik at du kan spise så mye du orker under hvert måltid, så lenge det ikke inneholder karbo?

Hvor mange ganger kan man spise om dagen? er det slik at en skal spise en best. antall ganger, eller er det slik at du spiser når du er sulten, og pøser på med fet mat ( slik min venninne sa til meg)?

Kan man spise senere på kvelden,altså ved 9 eller 10 tiden på kvelden? eller må man som andre slankekur gå rundt å sulte fra kl. 18?

vet ikke om jeg skal begynne, for jeg vet ikke om jeg klarer å holde ut. Om jeg begynner og sprekker etter noen dager, eller en uke - vil da all fettet jeg har fått i meg gjøre at jeg legger på meg?

Må jeg trimme i tillegg? hvor mye?

Kitt sa for siden:

Du skal spise deg passe mett hver gang du er sulten!:ja:
Uansett om det er hver andre time eller 2 ganger om dagen! Uansett hva klokken er!:eek:

Det er hovedgrunnen til at så mange lykkes med dette!
Du slipper å være sulten i det hele tatt!:D

Fett og proteiner gjør at du holder deg mett lenge og etter hvert vil du oppdaget at du rett og slett ikke er så sulten lengre!:D
Er faktiks mange som klager over at de har mistet matlysten!:eek:

Vil anbefale deg å lese om de forskjellige kostholdsfilosofiene og sette deg litt inni ting før du starter! Da er det så mye lettere å følge det løpet man har begynt!

Bixen sa for siden:

Gikk ned 15 kg på tre måneder, og har gått ned i overkant av 5 kg den siste 1,5 mnd. Er veldig fornøyd! Begynte på 98 kg, og skal ned til 70...eller litt mindre. :D

Rangelet sa for siden:

Ca 13 kg på de første 3 mnd, siste 2 mnd 9 kg

amiga sa for siden:

17.6 kg første etter de første 13 ukene. Har lånt ketolyseboka og gitt kort innføring til 4 stykker som har lagt merke til resultatet. Har gått fra str.46-48 til str 42-44, og er fortsatt på tur ned :)

Jorkla sa for siden:

fra 7juni-7september minus 15kg, fra 7 september til d.d minus 6kg.. så nå skal jeg følge ketolysekuren frem til 7desember målet er 2,3kg minus til, så litt julesynder for deretter å gå over på LCHF med ca 50g carbs pr dag...

Nero sa for siden:

Deppe-tråd :rolleyes:

Jeg har kun gått ned 4.5 kilo på 8 uker, og jeg har kun hatt en bitteliten sprekk en gang. Ellers vært veldig flink.

Skjønner ikke hvorfor det går så tregt med meg?

Har fremedeles mye å ta av. Er 165 cm høy. Startvekt 78.9 kilo - og veier nå 74.5 kilo. Vil gjerne ned i 65 kilo.

Gikk opp 100 gram siste uke, så jeg er ikke helt på topp når det gjelder positivitet nå og lurer virkelig på hvorfor noen går ned 7-8 kilo mer enn meg på samme periode og med omtrent samme utgangspunkt!

sukk.........fra Nero.

nellie sa for siden:

Vil ikke akkurat si at 79 kilo fordelt på 165 er MYE å ta av.. Litt, men ikke MYE.
Du har gått ned i snitt 560 gram i uka og det er anbefalt, sunt og trygt. Noen slipper fettet fort, noen ikke. Sånn er det bare og sånn vil det alltid være. Synes du har en flott nedgang, jeg! Fokuser heller på det fine med at du går ned. Bedre å gå ned 500 gram i uka enn å gå ned 15 kilo på 10 uker også 10 uker seinere være tilbake på utgangspunktet igjen. F.eks:p

Nero sa for siden:

Takk for svar :)

Jeg vet jo at en halv kilo i uka er bra, men jeg synes allikvel at dette går for tregt.

Hadde jeg slanket med "på gamle-måten"/kaloritelling i 2 måneder - hadde jeg iallfall gått ned 6-7 kilo på samme periode. Nå vet jeg godt at det er mye vanskeligere å slanke seg ved kaloritelling siden jeg blir både mer sulten og fysen på søtsaker :o Ellers hadde jeg jo klart det på den måten for lenge siden....

Jeg skal fortsette med ketolyse, men det irriterer meg at det går sakte.

Tålmodighet er noe dritt, men jeg har blitt ganske god på det :shifty:

Festina lente sa for siden:

"Deppe-tråd 2":rolleyes:
Skulle tro det var meg du skrev om, Nero! Jeg har det presis på samme måte som du:o. Ca en halv kilo i snitt i uka, og med full stopp 3 uker i slengen så føles det så ULIDELIG sakte!

Jeg også vet at vektnedgangen er som anbefalt. Jeg også vet at det hadde vært mye vanskeligere på "gamlemåten". Men av og til så blir det så utrolig vanskelig å stå i mot sprekkene. Har klart å holde meg uten de store utskeielsene frem til nå (6 mnd), men merker at motivasjonen blir stilt på en større prøve enn i starten.

Jepp, tålmodighet er noe dritt - og jeg har dessverre ikke blitt så god på det! :p

Bøtt sa for siden:

Det løsner til slutt alle går ikke like fort ned i vekt:(:),
Jeg startet 16 aug og har til nå gått ned 8 kilo ,det er jeg veldig fornøyd med.Men har bare gått ned litt over 2 kilo den siste mnd,så det merkes at det går senere nå.Men så lenge vekten ikke går opp så er det positivt.

vimsen85 sa for siden:

De første tre mnd gikk jeg ned 11,5 kg. De siste mnd har jeg gått ned ca 2 kilo i mnd. Så det går litt treigere nå. Jeg hadde ca 32 kilo overvekt. Det vil si, dersom jeg går ned 32 kilo (10 kilo til) er jeg akkurat innenfor kategorien overvektig.

Nupsida sa for siden:

Jeg er vell på rundt 2 og en halv måned nå, og jeg har gått ned 13,4 kilo :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.