De siste dagene har jeg gått og kjent på en rar/stram lukt. Har ikke skjønt hvor i huset den har kommet fra.
Spurte noen jeg fikk på besøk, om de kjente en rar/stram lukt her, men neida. Så det er kanskje bare jeg sjøl som kjenner det.
I dag kjente jeg den ute også, da begynte jeg virkelig å lure. Jeg dusjer og skifter klær hver dag S
Så slo det meg, noe jeg har hørt før.
Om kroppen forbrenner eget fett (ikke fra mat osv) så kan en få sånn pust. (Det er ikke den dårlige smaken i munnen jeg hadde i starten av kuren jeg mener nå)
Klarer ikke helt sette navn på lukten, men stramt og ikke noe godlukt.
Vi har gått på lavkarbo i rundt fem uker, og har vært i ketose siden siden vi begynte å måle noen dager deretter. Vekten har gått opp og ned underveis, men vi gir IKKE opp!! Jeg har lest og hørt om denne lukten, men ikke før nå ikveld kjenner jeg en forferdelig lukt rundt meg!! :p
Hallo..og jeg som egentlig skal av gårde i morgen og sitte blant hundrevis av mennesker. Det går jo bare ikke…..:eek:
Jeg har vært i ketose i ca 15 dager og de siste tre fire dager har jeg forferdelig smak i munnen og den er vanskelig å forklare. Pusser og pusssre tenner men den kommer tilbake hele tiden. Håper det har noe me ketose å gjøre.
Jeg bruker sånne små "flaskekoster" fra apoteket. De er bedre enn tanntråd synes jeg. Ypperlig å ha i baklomma, ettersom det følger med et lite hylster å ha de i.
Sytråd er for tykt for mine mellomrom, den bare slites av. Til og med skreddertråd :eek:
Tannlegen pleier å pusse med sandpapir, da går det bedre en stund.
Skulle tro ting ikke fikk satt seg fast i så små mellomrom, men... :rolleyes:
Det er vel i små mellomrom det får satt seg. Løsner jo fortere om det er bedre plass.
En kan bli skikkelig overrasket om hvor mye som egentlig er igjen sjøl etter en skikkelig tannpuss.
Tidligere har ikke noe hatt sjangs til å sette seg fast mellom tennene mine. Var ikke akkurat noen mellomrom der, nei!
Men så måtte jeg i et par år bruke medisiner som gå munntørrhet (og 20kg+). Munntørrheten ga desverre også 5 hull i tennene i overmunnen. Da tannlegen skulle fikse disse hullene, laget han mellomrom mellom tennene min, så nå har jeg 5 steder der det har lett for å sette seg fast ting. :eek:
Er ikke vant til sånt, jeg, men nå har jeg blitt manisk opptatt av tanntråd!:lol:
Helt enig at tanntråd er viktig å bruke daglig.
Å bruke et munnskylleprodukt med zink , eller f.eks Zinkoral tabletter kan være en hjelp.
Siden ”ketoselukten” ikke kommer fra dirkete fra munnen men gjennom, vil nok ikke dette fjerne lukten helt, men bidra til at den dårlige ånden/stanken reduseres:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.