< Tilbake til oversikten

For mye? Hjelp

sara sa for siden:

Det er fort gjort å se seg litt blind på hva man spiser, om det er nok, for mye etc. Jeg følger generell lavkarbo, og har i dag spist

Frokost: 1/2 boks med CC, maaasse kanel og en pære
Lunsj: 1/2 boks med CC og bringebær + 1 babybel
Middag: Isbergsalat, agurk og liten boks med reker. Som fettkilde laget jeg en liten ildfast form med 3 eggeplommer, masse revet ost og 1/2 boks creme fraiche.

Er god og mett nå, og vært sulten til måltidene men blitt mett av det jeg har spist. Virker dette ok i mengde? Jeg trener ikke i helgene, men trener ellers 5 dager i uka. Føler av en eller annen grunn at jeg spiser for mye, men vet ikke om det stemmer eller er noe lavkalori-mas som ligger i bakhodet og spøker litt innimellom...;)

SunnhetMedSirrup sa for siden:

blir du passe mett? spiser du når du er sulten?

spiser du etter klokka?

for du sa det, og da er det helt og mat. jeg persjonlig spiser mere!

sara sa for siden:

Ja, blir passe mett, og spiser ca hver tredje/fjerde time, men venter alltid til jeg er sulten.

4me sa for siden:

Er det en grunn til du ikke spiser kjøtt?

sara sa for siden:

dette er kun hva jeg har spist IDAG,- jeg spiser ikke det samme hver dag, men ca samme mengde! spiser MASSE fisk og både karbonadedeig og annet kjøtt:)

sara sa for siden:

dette er kun hva jeg har spist IDAG,- jeg spiser ikke det samme hver dag, men ca samme mengde! spiser MASSE fisk og både karbonadedeig og annet kjøtt:)

4me sa for siden:

Jeg personlig hadde blitt apatisk om jeg hadde spist det du spiser. Altså med tanke på lite fett og lite næring i den CCen. Ihvertfall for min mage.

Men om du blir mett og det funker for deg.

Kan jo si hva jeg spiser.
Frokost: Luft og kjærlighet
Lunsj: Omlett av 1 egg og sopp og purre masse smør.
Middag: Kylling eller kjøttdeig, forskjellige grønnsaker, litt salat og masse smør eller saus.
Kveld: Har nesten ikke spist kveld på lang tid. Men av og til så spiser jeg kanskje en babybell eller litt nøtter.

Drikker masse vann i løpet av dagen også drikker jeg te med cocosa oppi. Nam nam. :)

Nuppe sa for siden:

:rolleyes: det skal jeg prøve

Gracella sa for siden:

Jeg synes det var lite variert og veldig ensidig mat... Men som du sier: dette var det du spiste i dag.
Bortsett fra eggeplommene, var det ikke mye næringsrik mat?? (- men nå har ikke jeg finregnet på akkurat det)
Så lenge du spiser mer variert ellers i uken og er mett og god, så er det vel greit...:)

sara sa for siden:

Jeg unner meg en frukt på lørdag og søndag, derfor jeg spiser CC med dette i helgene:-) Jeg skulle gjerne spist det hver dag for jeg ELSKER det, men har ikke helt bestemt meg for om jeg synes det blir for mye med en frukt hver dag...:rolleyes:

Til hverdags spiser jeg stort sett eggerøre og brokkoli til frokost, babybel og kyllinglår/babybel og tunfisk/avokado med rekeost til lunsj også spiser jeg som oftest laks med maaaasse ost og rømme og brokkoli til middag, eller taco (salat,agurk,karbisdeig,rømme og ost), torsk med brokkoli,purre og masse ost, eller en form for salat med den egge-ost-og creme fraiche-blandingen jeg nevnte i første innlegg. Så jeg lider ingen nød, hehe. Koser meg masse med maten og blir god og mett.

Er babybel en god nok fettkilde, egentlig? Den har jo nesten like mye protein som fett pr 100 gram. Jeg bruker den ofte som fettkilde ved siden av feks reker eller tunfisk...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.