ehegge sa for siden:
Hei, har lest litt her i forumet, og sett at det er mange som bruker ostechips istedenforr tackoskjell, tortilla chips osv.
MEN, er det noen som kan si hva det egenlig er.
Er det bare vanlig ost som er blitt stekt sprø??
ehegge sa for siden:
Hei, har lest litt her i forumet, og sett at det er mange som bruker ostechips istedenforr tackoskjell, tortilla chips osv.
MEN, er det noen som kan si hva det egenlig er.
Er det bare vanlig ost som er blitt stekt sprø??
Siss1 sa for siden:
Hei! Jada, det er bare å ta ost, jeg bruker Norvegia, og skjære opp i feks firkanter, legge dem på bakepapir på stekeplata og sette de i ovnen på 200 grader til de blir gylne og begynner å boble....noen minutter. Krydre også de gjerne med det du liker. Jeg syns det er kjempegodt med dip til!;-)
Kitt sa for siden:
Du tar skivet ost, legger på en tallerken som tåler mikro, med bakepapir, og steker på høyeste effekt i ca 3 min.
MMMM, ostechips!:sikle:
Jeg bruker helst Kavli sine ferdigskivete oster, men du kan bruke nesten alt av ost.
Jeg spiser dem som knekkebrød med smør og pålegg, eller de med jalapenjo eller pepper bruker jeg som potetgull til rømmedip!:sikle::sikle:
SunnhetMedSirrup sa for siden:
eller i mikroen til de SLUTTER og bobble. ( de småbobbler pga fettet)
Furine sa for siden:
Fantastisk oppfinning! Veldig enkelt og greit å lage i mikroen. Men pass på at dei ikkje blir brende! Synes det er veldig greit med ferdigskiva ost, og gjerne litt store skiver, så knekk eg det i mindre bitar når dei er ferdig "nuka" og kalde. Må oppbevarast i lukka pose, då held dei seg sprø.
Fleire her har visst eksperimentert med ost "benda" i former, slik at det blir sjåandes ut som tacoskjell med godt resultat. Det har eg ikkje prøvd sjølv.
Gøy å teste ut forskjellige sortar ost, har på kvitløk frå kvitløkskverna, pepar, paprikakrydder, eventuelt oregano, basilikum what ever you prefer :)
Margrethe sa for siden:
Jeg har fått tak i noe hickorysalt uten karb her borte - vips var ostechipsen smakende akkurat som chips!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.