mofe sa for siden:
Fra Aftenposten i dag..
mofe sa for siden:
Fra Aftenposten i dag..
SunnhetMedSirrup sa for siden:
jeg er så møk lei av sånne artikler! de kommer jo fortere en neste dag, og ombestemmer seg med en gang!
mofe sa for siden:
Jeg syns det hadde mye for seg jeg - og det virker logisk også :ja:
jeg og :) men er lei av at de ombestemmer seg HELE tiden.. :@
mofe sa for siden:
Jo, det er jo et poeng :)
Jeg har spesielt tro på denne "geriljamåten" som det visst kalles - 4 minutter med "full pupp", 4 minutter rolig, osv osv.
Men å sjekke det ut i praksis? Det er så kjeedeeeliiig å trene!! :rolleyes:
når jeg først trener gjør jeg 5 minutter høypuls 5 mintter vile, som du sa,(ja,nesten) det er deilig! du føler deg fan tastisk etterpå når du først gidder!!:D
mofe sa for siden:
Jaa, det er jo utrolig godt å trene når man først gjør det (jeg spiller litt fotball med en gjeng avogtil), men det var denne giddalausheten da... :rolleyes: Men jeg veet at jeg hadde trent om jeg hadde hatt en ergometersykkel hjemme (bodde i kollektiv og vi hadde det) - men litt trøblete å få inn i en 30 kvm. leilighet :p (unnskyldninger er en fin ting)
Carisma sa for siden:
Kombinert ergometersykkel og tørkestativ? :D
mofe sa for siden:
F.eks! :lol:
Photobscura sa for siden:
Jeg ga bort trimsykkelen min til Fretex da jeg fløtta. Den fikk klesstativfunkjson mer enn noe etterhvert, så :o
haahaa ! :D
Hillelille sa for siden:
Det som er synd er at nå vil mange plante ræva i sofaen pga det og 10 tusen skritt er 10 tusen skritt. Det er bevegelse og bedre enn 1000 skritt.
Paris sa for siden:
Jeg syns ikke at det er noe gøy å trene heller, men kan anbefale Wii - active.
Jeg synes ihvertfall det har gjort treningen mye mer spennende. Etterhvert så lærer du en del øvelser som du kan ta uten spillet også - bare som en bonus. Feks gjør jeg en del øvelser med strikken når jeg ser tv likevel om kvelden - og syns at jeg får mye utav det.
Men så er jeg litt glad i sånne duppeditt-ting og tang som spill til ulike konsoller da;) Litt fasinert av det jeg.
Har Wii Fit også, og Yoga-delen på den syns jeg er genial. Føler virkelig jeg får trent de indre musklene... Nå fikk jeg lyst på yogatrening;)
Jeg må legge til at jeg hater å trene i gruppetreninger fordi jeg er så klønete og ser sikkert dødsteit ut i slike sammenhenger, så greit for meg å mure meg inne i min egen stue og få trimme der:D Er ikke avhengig av en fysisk person som dytter meg:)
Lava sa for siden:
Er nok enig i dette, man bør nok ha litt insentivitet på hvertfall
noen av de 10,000 skrittene i løpet av dagen,
MEN, som før sagt..
10.000 er 10.000, og bedre med noen rolige skritt enn nesten ingen! :heia:
sylwester sa for siden:
Forrige gang de hadde skrittellerkampanje merket jeg mottok spam til den andressa jeg kun hadde registrert hos dem. De hadde nok tjent noen slanter på å selge e-postadressene til utenlandske spammere. Fy LHL.
Å ha trimsykkel i hus er billigere enn støttemedlemskap i SATS.
Når det gjelder trim så kan det hende at sakte gange ikke har noe helseeffekt for folk flest, men hvis man blir noe anpusten av (legg inn aktivitet) så er det jo trim da og man kan føle seg fornøyd med at () er bedre enn ingenting. Jeg liker forresten Stepmania (Dance Dance Revolution-klone) og det er skikkelig trening.
Viclin sa for siden:
Jeg bruker også både Wii Fit og Wii Active. Og jeg blir støl. :D
Grovsnus sa for siden:
Systemet med 4-minuttere er nok naturlig for oss. hvis vi skulle springe etter et dyr, og ikke hadde fanget det innen 4 min- så blei det nok noe annet til middag den dagen.
Og om vi blei forfulgt av et dyr, og ikke kom oss vekk på 4 min-så blei vi nok middagen den dagen.
Mvh Grovsnus
Gå ut og fang en rein
Anne sa for siden:
Dette vet vi jo litt om, men det er ikke alle som får til dette da...
og ingen har sagt at de 1000 skrittene ikke kan inneholde litt intensitet.
Og får vi til å gå 10000 skritt eller litt mindre og, så er det bedre enn ikke skritt i det hele tatt, tenker jeg Det motiverer oss ofte til å gå en holdeplass ekstra, til å gå trapper i steden for heis, gå å handle fremfor å kjøre de 500 meterne... Hvis dette ikke er sunt så vet ikke jeg:p
Kanskje det tom motiverer oss til å gå en tur ekstra i helgen eller i det hele tatt. Ihvertfall motiverer det meg:D Jeg gikk 13568 i går:p Hvorav 75 min aerob gange.
Ha en fin dag...i dag ble jeg kjørt til trikken. Det regnet jo:cool: Tja....
Omelett sa for siden:
Jeg la grunnlaget for den treningen jeg gjør nå (5-7 dager i uka intensiv trening på Elixia) ved å begynne med å gå turer hver dag. Et sted må man starte, og hvis kampanjer som dette kan få enkelte i gang er det jo bare flott. At 10000 skritt pr dag i seg selv ikke har øyeblikkelig gevinst kommer neppe som en nyhet for noen.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.