< Tilbake til oversikten

Proteindrikk å anbefale?

Anom sa for siden:

Jeg sliter med å få i meg nok proteiner, som i dag. Etter regnestykket mitt skal jeg ha i meg ca 78-85 gam pr. dag.
Nå ligger jeg på "bare" 60, og orker ikke mer mat.

Hvilken proteindrikk er å anbefale for meg på ketolyse?
Kan jo ikke blandes med melk, ikke ha karber osv.

Tips mottas med takk.

Ps, jeg har prøvd å søke her, men...

SunnhetMedSirrup sa for siden:

du kan jo bruke soyamelk, eller natural soya-drik. den liker jeg:) bare 0,1karb pr. 100g

men er ikke noe god på pulver,desverre:(

j88 sa for siden:

Multipower har soyaprotein pulver, uten så mye karber, som man også kan blande i vann. I sjokolade og jordbær smak.

malleleo sa for siden:

jeg kjøpte meg nøytral sånn proteinpulver fra multipower.. hvordan kan jeg smaksette den da, hvis jeg lager shake av den?:rolleyes:

j88 sa for siden:

Det har jeg aldri prøvd, bare kjøpt med smak, eller brukt nøytral i smoothie, men du kan jo kanskje prøve med litt kakao pulver og litt søtningstoff.

Anom sa for siden:

Er disse å få i vanlig butikk, eller er det apotek/helsekost?
Multipower høres ikke ut som butikkvare:rolleyes:

Kitt sa for siden:

Jeg kjøper det i helsekost, ja!:)

Anom sa for siden:

Aha, takker. :)

nattinatt sa for siden:

prozyme, den er rein proteindrikk,altså pulver du blander ut,med ulike smaker. Sjokolade syntest eg var god. Proteinfabrikken har den;)

Anom sa for siden:

Kikket på Multipower på helsekosten i dag, men de hadde bare STORE dunker. Litt mye å kjøpe om jeg ikke liker det, så jeg kjøpte ikke noe.
De skulle få inn noe nytt til uka, så jeg får sjekke innom der igjen da..

Carisma sa for siden:

Hvis du tåler myse ville jeg heller brukt Whey-protein. Soya kan være litt skummelt, spesielt for jenter/damer.

Alkazelters sa for siden:

Soya er vel ikke drømmen for menn heller? Det er vel sikkert ikke østrogen i Proteinisolat(?), men uansett ville jeg styrt unna Soya. Leste forresten en artikkel i siste "henne" (min samboers!) om at soya ble anbefalt som vidundermat med fantastiske egenskaper. (Kan tenke meg det er basert på myten om kvinnelige kjønnshormoner beskytter mot høy kolesterol)

Anom sa for siden:

Whey-protein, er det også fra helekosten? (i mindre pakninger enn det jeg så i dag)

Anom sa for siden:

Jeg har ikke lyst til å kjøpe på nett. skummelt

men takk for linken likevel.

Carisma sa for siden:

Var mest for å vise noen typer.
Proteinfabrikken har forøvrig utsalg i Oslo.

Jeg kjøpte i Sverige, finnes slike butikker på alle harry-handel plassene hvertfall.

Anom sa for siden:

Ok, skjønner. Takker for det. :)
jeg kommer uansett til å sjekke den linken mer, kan jo hende jeg overvinner netthandelskrekken. ;)

malleleo sa for siden:

hvorforer ikke soyaprotein bra? kikka på whey også.. men skjønte ikke forskjellen:confused:
buker d ikke så mye liksom, 2 ss i pannkake røra, og kanskje samme mengen i en smoothie (har ikke prøvd enda)

Alkazelters sa for siden:

Uten å være vitenskapsmann, har jeg lest rapporter som viser at:
Soya er skadelig for skjoldbruskkjertelen.
Soya er kreftfremkallende.

Carisma sa for siden:

Og soya er behandlet på en måte som gjør at det inneholder østrogen. Og for jenter kan det klusse veldig med syklusen.

Kitt sa for siden:

Her er i hvert fall en link om hvorfor soya ikke er så bra!

Kritisk blikk på soya!

Selv er jeg overhodet ikke hysterisk. Bruker det med god samvittigheten en sjelden gang eller i små mengder!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.