< Tilbake til oversikten

Tyggis / Pastiller

Daizy sa for siden:

Hei hei :)
Er det noen som vet hvilken tyggis eller pastiller man kan spise?
Er det virkelig sant at man ikke kan spise noe som helst??? :confused:
Plz, forslag, anyone! :hylgrine:

HP sa for siden:

Du kan prøve deg på tyggis og pastiller søtet med kunstige søtstoff og/eller sukkeralkoholer. Det er individuellt hvem som tåler hva.

Det er unasett nyttig å kutte ut alt som kan være fy i en periode på 14 dager, for så å gradvis tilbakeføre, slik at du finner ut av hva det er du ikke tåler. ;)

Jeg må holde meg unna alt for å unngå en sinnssyk søthunger... :(

mofe sa for siden:

jeg anbefaler det ikke.. fordi man tenker på det som godteri, ergo har man lyst på mere godteri..

(men da jeg holdt på å bli gal av sukkerhunger under induksjon, spiste jeg litt altså...) :o

mofe sa for siden:

Sånn veldig generelt sagt da.. så tenker jeg at om ting man tenker at man trenger hver dag.. så.. er det kanskje greit å tenke over om det er så lurt å tenke at man trenger det hver dag?

Heh, for en setning :p

Bortsett fra vann da.. og søvn. Det er vel kanskje det eneste som er lurt å tenke at man trenger hver dag :D

Hilsen mofe som er i et snoooodig førjulshumør :rolleyes: :)

Aline sa for siden:

jeg bruker sukkerfrie patiller som erstatning for snop når jg har lyst på, og jeg tror ikke det fører til mere snoping hos meg, men som skrevet over her, så er det individuelt.

:)

Daizy sa for siden:

Takk for innspill dere!
Jeg kan ikke se at det påvirker søthungeren min så langt, så jeg tror jeg bevilger meg noen Fisherman om dagen! :)

Vil svært gjerne spise Fisherman's Friend om ikke annet (den blå/hvite) for å friske opp pusten min! Har hørt av kjæresten min at etter jeg begynte på dietten min så har ånden min forandret seg... :( Han vet jo hva det kommer av, men ikke alle rundt meg er oppdatert på meg og mitt kosthold...
Er det flere som har merket endring på ånden eller er det bare meg??? :confused:

friflex sa for siden:

Det med ånden er det nok flere enn du som har merket ja!

Selv bruker jeg enten munnspray eller sukkerfrie pastiller, men prøver og holde det til et minimum. Er foreløpig usikker på om aspartam har noe og si for vektnedgangen min, da jeg ikke har merket noe særlig forskjell, men får vertfall ikke mer søthunger av det!

Er vel noe man må prøve seg frem med kanskje!?

Ulex sa for siden:

Hvis omgivelsene klager på dårlig ånde, så er løsningen å drikke mer vann. Mye! Masse! Enda mer! Så mye vann som du klarer å tylle i deg! Den spesielle ånden skyldes ketoner, som er et reststoff etter fettforbrenning. Ketoner skilles ut gjennom urin, avføring - og dessverre, gjennom pusten. Men jo mer du drikker, jo mer forsvinner ut i flytende form, og den rare lukten av pusten blir mindre merkbar.

Ellers så er det lurt å kutte ut kunstig søtstoff helt i minst en måned. Da vil smaksløkene dine få tilbake sin naturlige følsomhet for søtt, og det å spise frukt vil bli en helt ny opplevelse, mens søtsaker vil smake kvalmende søtt og ikke lenger være noen stor fristelse. :)

Ulex

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.