< Tilbake til oversikten

Solskinnsgryte

Paris sa for siden:

Navnet ble laget for at barna skulle spise;)

Jeg var innom butikken idag, og visste ikke hva jeg skulle lage til middag. Så det ble litt impuls - men ønsker å dele denne med dere, fordi dette er noe hele familien her i huset satte stor pris på.

Ingredienser:
500 g kjøttdeig
1/2 løk
1 pk kremfløte
1 pk Tine Kremost med krydder
Litt salt.
Smør til steking, og en god smørklatt som smelter i når alt er ferdig.

Så serverte jeg brokkoli sammen med. Kunne sikkert kokt dem ilag med, men var redd ikke alle spiste av den hvis jeg hadde det oppi.

Mannen lagde ris til - men glemte å spise den:D

Kan sikkert putte flere grønnsaker oppi - det smakte ihvertfall veldig godt.

Liv sa for siden:

Så veldig godt ut!!;)

irjan sa for siden:

Mmmmmmm. Testet og fikk 'tommel opp' fra hele familen. Vi lagde i tillegg litt stekt sopp, løk og paprika som ekstra tilbehør :)

Paris sa for siden:

Lurt:) Hvordan er det med sopp? Kan vi spise det?

irjan sa for siden:

I følge lista mi er det 0,3 g karbo pr 100 gram - så det må jo være bra? I tillegg steker jeg de alltid i ekte smør. Deilig smak og fin måte for å øke fettinnholdet i middagen. :)

Paris sa for siden:

Har bare hørt at sopp ikke er så særlig sunt??? At det er kreftfremkallende:confused:

Kitt sa for siden:

Man skal ikke spise rå sopp, for det kan var skadelig/kreftfremkallende.

Ellers er det nok ikke snakk om soppen vi plukker i naturen som er kreftfremkallende, men all annen oppvekst av feks muggsopp!

Carisma sa for siden:

Jeg plukker alltid av stilken på champignonen, for jeg leste en gang for mange år siden at det er der evt giftstoffer/avfalsstoffer samler seg. Gjelder sannsynligvis ikke for den soppen man kjøper i butikken, men det har blitt en greie jeg bare må gjøre... :rolleyes:

Babyblue sa for siden:

Prøvde denne igår med brokkoli. Kjempegod og mektige saker.

Viclin sa for siden:

Denne var kjempegod! Jeg puttet oppi blomkål, brokkoli, aubergine, squash og purre.

Millsi sa for siden:

Dette har jeg laget lenge :D Egenkombinert her å :D hehe. Pleier å ha gul paprika og squasj oppi. Namm!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.