Har sett i andre tråder her at antibiotika i utgangspunktet ikke påvirker ketosen særlig. Men nå på tredje dagen i min pillekur, begynner jeg å merke de mindre hyggelige sidene med antibiotika:(
Hva kan jeg gjøre for å hjelpe på magen min litt? Kan man ta ett glass Biola? Jeg vil i utgangsgpunktet slippe å falle ut av ketose, nå som jeg er to uker ut i kuren, så finnes det noe alternativer? Noe mat man kan spise e.l. som ikke gir meg karbosjokk?
Du kan kjøpe kapsler på apoteket som heter Idoform!
De inneholder snille tarmbakteriegreier og kan da umulig inneholde noe særlig med karer!
Ellers er man syk, så er man det! Ketolyse kan man tenke på når annet er på stell!
Tror ikke ketolyse er særlig effektivt når all næring man får i seg renner tvers gjennom!:p
Blir en annen form for slankekur, men....
Det var ett godt tips Kitt! Takk! Forøvrig er jeg bedre nå, tar tablettene under middagen så da slipper jeg å bli dårlig av dem. Er egentlig ikke syk akkurat, men hadde en infeksjon i ett sår som jeg måtte bli kvitt.
På helsekost har de andre tarmbakterieprodukter som mer virkningsfulle enn Idoform, eksempelvis Bio-Dophilus. Fåes som pulver eller kapsler. Må oppbevares i kjøleskap.
FitLine sin youghurt (må bestilles på nett9 er fantastisk effektiv ifht anitbiotikamage. Ellers støttes helsekostforslaget. De har ulike merker med gode bakterier
Jeg har hørt at hvis man har løs mage over kortere tid bør man la magen forbli løs til den er ok igjen. Det fordi magen blir løs når den ønsker kvitte seg med noe den IKKE liker, og da er det best å la den gjøre det fremfor å forhindre det. Men drikk nok væske slik at du ikke blir dehydrert.
Varer det mange dager bør man derimot oppsøke lege. Men nå vet jo du hvorfor magen er i ulage så da kan sikkert apoteket eller de flotte kunnskapsrike damene her bistå deg.
Bedre å være ute av ketose enn å ødelegge mage-tarmsystemet. Det er det som kan skje om du utrydder både de gode og dårlige bakteriene i tarmkanalen din, mange sliter i årevis med fordøyelsesproblemer etterpå.
Det har også litt å si hvor store doser antibiotika du tar, og om det er bredspektret eller smalspektret. Om du tar store doser bredspektret ville jeg absolutt anbefalt melkesyrer i kapselform for å få størst mulige doser av "godbakteriene", den som heter Bio Acidophilus tror jeg skal være en av de beste.. uansett er det ikke farlig å ta disse tablettene, så jeg ville gjort det for sikkerhets skyld (har selv slitt i årevis med matintoleranser og fordøyelsesproblemer)
Ellers skal Vita Biosa være veldig bra - det er probiotika :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.