< Tilbake til oversikten

Erstatning for delfiafett?

Ulex sa for siden:

Jeg tenkte jeg skulle prøve å lage kokosboller med Splenda til jul. Men i oppskrifta jeg har, står det at til sjokoladetrekket skal man smelte litt delfiafett sammen med den mørke sjokoladen. Jeg har ikke særlig lyst til å bruke delfiafett. Er det noen som har forslag til et alternativ? Vil cocosa fungere, tror dere? Den ikke-jomfruelige varianten, kanskje? Har nemlig sett at helskosten her selger både ekstra virgin cocosa og "standard" cocosa.

JuleUlex

HP sa for siden:

Ikke-jomfru-varianten vil fungere som delfiafett. Også kan du tilsette litt joumfru-variant for ekte kokossmak ;)

Nille sa for siden:

Jeg har brukt extra virgin Cocosa blandet i Lindt Ghana som "sjokolade trekk". Det funket fint det ! :sikle:

mofe sa for siden:

Ulex, si fra hvordan det går å lage kokosboller med Splenda da - jeg er spent :)

(er det det samme som kokosmakroner?)

Kristian sa for siden:

Jeg har hørt at Dag Viljen Polizynzki spiser delfiakake til lunsj hver dag:cool: Kan vel ikke være så ille med delfiafett da vel:o

Nille sa for siden:

Å ???? Hvordan vet du at han bruker "Delfia fett" da ?? Delfia fett er jo kokosfett, men varmebehandlet. Kanskje han bruker Cocosa isteden ??? :snill:

Ulex sa for siden:

Supert! Tusen takk for svar! Da skal jeg ut og investere i cocosa i ettermiddag, ser jeg. :)

Mofedilla, kokosboller er omtrent som store marshmallows (skumgodis) med sjokoladetrekk utenpå, rullet i kokosmasse. Jeg har ikke spist dem forrige årtusen, men forleden nevnte mamma på telefonen at hun hadde laget kokosboller og da fikk jeg hysterisk lyst på...

Skal poste oppskrifta hvis det blir vellykket!

Ulex

Kristian sa for siden:

Vet og vet, han hadde vel sagt det hvis han gjorde det i samme slengen da han fortalte om delfiakaken. Kokosfett er jo mettet fett og tåler varmebahandling...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.