< Tilbake til oversikten

pH mirakelet

dydde sa for siden:

Hallo i luken
Lurte på om folk går på dette og eventuelt hva skeptikerene her inne mener om dette kostholdet? det er veldig ekstremt, men det er lav karbo og høy fett kosthold bare fette kommer fra avocado, omega 3 rike oljer hemp olje, linfrø osv.

Det er jo også basert på basisk kosthold eller at blode skal være basisk så for å oppnå dette bør man spise 80/20. Her er en liten interesant video om hvordan kostholdet fungerer

www.youtube.com/watch?v=vBangbi8i60

articlesofhealth.blogspot.com er bloggen til Dr. Young hvor det ligger MASSEVIS om informasjon. Alt fra kurere sykdom til trening og bygging av muskler

martina sa for siden:

Jeg følger dette delvis men ikke 80/20 nå lenger. Jeg startet for 7 uker siden og spiste da kun grønsaker og litt kjøtt i 4 uker. Det var ganske slitsomt og jeg var helt tom for energi. I løpet av 5 . uken fik jeg lov å utvide med litt youghurt og bær og etter 6 uker litt fedon brød.

Jeg drikker 1 liter supergreens om dagen og har dessuten dråper med Prime ph i drikkevannet mitt. For mitt vedkommende blir dette en kur som jeg skal gå på fram til slutten av november for så å gå gradvis over til Fedon Lindbergs kosthold. Hensikten med denne " kuren" er å få renset blodet for candida og få alle inflamasjonene i kroppen in til å slippe taket etterhvert.

Hadde jeg ikke hatt en behandler som pusher meg hele tiden hadde jeg gitt opp for lenge siden, men jeg skal nok klare å gjennomføre.:)

Chantelle sa for siden:

Hei Martina!
det kostholdet du beskriver er IKKE ph-miraklet!
hvis du bare spiste kjøtt og grønnsaker er du ikke i nærheten. kjøtt er nemlig ikke med i dette kostholdet. ikke frukt eller fedon-brødet heller. Fedon-brødet er det vel gjær i? det er absolutt "forbudt". Jeg lurer på hvilken terapeut du har gått til? og tviler om kunnskapen hvis du har fulgt BASISK diett...det ser nemlig ikke slik ut.. MELKEprodukter er også helt ut.
Så dette stemmer ikke med ph-miraklet i det hele tatt! har du forresten lest boken?
jeg har det og derfor lurer på om noen har misforstått noe her?;)
det er greit å få oppklart dette, da det skaper så stor forvirring for andre lesere som er nyskjerrig..

Chantelle sa for siden:

Ja jeg følger dette kostholdet. dvs prøver så godt jeg kan. Nå er dette vegetarisk diett, som kan diskuteres opp og ned..
Men prinsippet er jo meget spennende! jeg har fått bra resultater enda jeg har skeiet ut ganske mye(synes jeg)..og det på bare kort tid!
jeg har tidligere prøvd ketose, fedon, OE, steinalder uten så mye resultater å skryte av.
Det tok 5-7 uker før jeg fikk noe bedring på base-dietten til Young, men når jeg fikk det så var det merbart og mye bedring! Nå er det ennå litt tidlig å si om bedringen fortsetter eller om den vil holde seg.

Hadde jo vært fint med noen flere synspunkter på dette kostholdet:)

[quote=dydde;771166]Hallo i luken

Lurte på om folk går på dette og eventuelt hva skeptikerene her inne mener om dette kostholdet? det er veldig ekstremt, men det er lav karbo og høy fett kosthold bare fette kommer fra avocado, omega 3 rike oljer hemp olje, linfrø osv.

Kin sa for siden:

Jeg kjenner til en mann som har tatt dette super greens helt ut. Han var svært syk i starten og tok av mange mange kilo - jeg mener han tok av 15-20 kilo på få måneder. Jeg har aldri prøvd det men fikk inntrykk av at det som skjedde i den saken var at han hadde mye candida og diverse, som da førte til at kroppen stabiliserte seg når han fikk bukt med "småbugs", masse "småbugs".

Det jeg kan si er at personen virkelig endret seg MYE på veldig kort tid. Det var en svært syk mann som ble en helt annen, og meget mindre, i løpet av denne tiden. Men hva han spiste osv, det vet jeg egentlig ikke. Men han var nok, etter det jeg har forstått, veldig nøye med å gjøre alt etter oppskriften.

martina sa for siden:

Jeg har lest deler av boken, ikke hele. Hvordan min behandler tolker ph-dietten er egentlig ikke opp til meg å avgjøre. Han mente at det var det jeg fulgte de 4 første ukene men at jeg nå gradvis går over på Fedonkosthold.

SunnhetMedSirrup sa for siden:

det er din kropp, og slurver han med helsen din, er det ikke bare hans problem. jeg syntes du skal skaffe en ny. eller snakke med han.

martina sa for siden:

Du er forsåvidt inne på noe der, men å argumentere mot hans synspunkter har jeg gitt opp. Han er så opptatt av "forskningsresultater" fra USA som han tolker til sin fordel, dvs at han har "rett," at jeg lar det gå litt inn det ene øret og ut det andre.

Men uansett kostholdsfilosofi så har jeg blitt bedre og det er jo det viktigste. Nå har jeg bare tre uker igjen av behanslingsopplegget hans så får se hva jeg gjør etterpå. :)

Chantelle sa for siden:

Hei Martina!
ikke meningen å kritisere din behandler på noen måte. Det er sikkert et bra kosthold for deg, det virker mer som vanlig lavkarbo enn ph-diett.
Kostholdet er sikkert bra det, det er bare ikke filosofi etter ph-miraklet!
Nå var det nemlig spørsmål om PH-miraklet, ikke om ditt kosthold er bra eller ikke;)..
hvis du har lest ph-miraklet(dr. young) så er det ikke rom for mye tolkning der. Enten spiser du basisk mat eller ikke! og utifra det jeg har lest hos deg om ditt kosthold så gjør du det IKKE...
Dersom du følger base-dietten så er det perspektiv på 6-12 mnd. Du nevner at du begynte med brød etter 6 uker(fedon m gjær). Jeg kan love deg at du ikke har tatt livet av noen candidaer etter så kort tid. Dessuten skal du også drikke 3 liter greens for å få virkning. du drikker 1?
Det er sikkert bra det du gjør, men ikke kall det for base/ph-miraklet!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.