< Tilbake til oversikten

Nachos a la lavkarbo

Paris sa for siden:

Jeg må bare få dele denne oppskrifta med dere. Har fått helt dilla på den - og kunne sikkert spist den hver dag uten å bli lei.

Ingredienser:
500 g kjøttdeig
1/2 grønn paprika
1/2 løk
1/4 chili (med eller uten frø etter ønske)
evt litt blomkål (smuldrer den da i små biter)
Smør til steking
1 bx hakka tomater (Landlord har lavest karbo)
salt
pepper
chilipulver
spisskummen

Steker først løk, kjøttdeig og paprika i flere omganger. Tilsett det øvrige og kok - minst 20 minutter.

Ha i en ildfast liten form, og topp med masse god hvitost.
Stekes i ovnen på 200 grader ca 10 min - til osten smelter slik du ønsker.

Server sammen med gualamole, seterrømme og evt litt salsa.

Gualamole lages av 1-2 avocado, saften av en lime, og gjerne løk og tomat hvis du ønsker det.

Syns dette er så veldig veldig godt. Så hvis noen har kommentarer på innholdet, så kom gjerne med det. Føler meg som nybegynner enda:)

Paris sa for siden:

Og glemte å si at jeg serverer ofte med ostechips til meg, og tortillachips til mannen...han er ikke helt med på planen min - enda;)

Liv sa for siden:

Å det såg supergodt ut!!
Skulle akkurat til å skrive om ostechipsene da jeg så at du hadde skrevet det selv!:p

cecilias sa for siden:

Hvilken ostechips er dette? noen dere lager selv? er nybegynner jeg :)

Bravo sa for siden:

Hørtes helt nyydelig ut!!

&lt;insert_scary_name_here&gt; sa for siden:

Skjær opp osteskiver av vanlig i ost, og stek i mikro'n. Det er lettere enn ovn, men vanlig ovn går også. Krydr dem med ulike krydder, om du vil. Stek til de slutter å boble, 2-3 min. Godt som chips, tacoskjell eller knekkebrød :)

Mellon sa for siden:

Åååå, kan du ikke lage litt til meg også da, hørtes knallgodt ut

Paris sa for siden:

jo? Gjerne det :)

kiril sa for siden:

denne laga jeg i går men med litt mindre tomat i for og senke ned karbohydratene litt, men denne var kjempe goood, denne kommer til å bli lagt en del her ja

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.