Yonah sa for siden:
Jeg har ikke philadeliaost og skal lage blomkålmos i dag, hva tror dere om cottage cheese moset eller first price baconost?
Yonah sa for siden:
Jeg har ikke philadeliaost og skal lage blomkålmos i dag, hva tror dere om cottage cheese moset eller first price baconost?
Gerd sa for siden:
Da hadde jeg gått for baconosten :D
Yonah sa for siden:
Takk! Da blir det baconost og smør i!
Gerd sa for siden:
:sikle:
Yonah sa for siden:
ÅÅÅÅå, dette ble den beste mosen jeg noensinne har laget!
Et lite blomkålhode( rundt 300g tenker jeg), i biter i en bolle i mikron med salt og en ss vann, 10minutter på full effekt. Oppi med 100g smør og en boks baconost, vrooom med stavmikser og blande i litt pepper, og nammenamm: verdens beste mos!
Så nå steker jeg med lammepølse og skal ha bacon rundt og tar litt mos til. Det blir noen karber, men de kommer fra grønnsaker og noen få fra pølsene.
Nannah sa for siden:
Wow! Har alltid rømme i jeg.
Dette må prøves, men blir den ikke veldig suppete av så mye smør?
Yonah sa for siden:
Nei, denne ble ikke suppete. Min pleier å bli det, denne ble akkurat som potetmos. Kanskje det var fordi jeg dampet den i mikro?
Fungirl sa for siden:
Tusen takk for at delte Imse, denne skal eg prøve :)
Nannah sa for siden:
jeg har ikke mikro, men jeg bruker å klemme ut alt kokevannet så godt det går.
Får bare prøve å se :ja:
Kitt sa for siden:
Jeg bare putter den mengden jeg vil ha i biter i en form. Mikro 3-5 min, masse smør, stavmikser = blomkålmos!
aslaug sa for siden:
Takk Imse, dette skal prøves :Dtil middagen etterpå!
Yonah sa for siden:
Dampkoke? Legge blomkålen på damperist? alle kjøkken må ha damperist... Da får du minst mulig vann i grønnsakene og de beholder m*e mere smak og næring. Jeg koker sjelden grønnsaker, jeg damper de.
Carisma sa for siden:
Jeg har faktisk eggekoker med damperist! :lol:
Kitt sa for siden:
Jeg har riskoker med damprist!:D
Ris til de andre, grønnsaker til meg!:)
Sandy sa for siden:
Fantastisk mos. Takk for oppskrift :-D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.