< Tilbake til oversikten

Heving med gjær uten hvetemel

Skorpia sa for siden:

Jeg vet at gjær ikke er særlig effektivt til heving,men det er faktisk sånn at de få karbohydratene som finnes i malte mandler, solsikkefrø etc. som er sukkerarter får brødet til å heve seg noe. ca 25% vil jeg tippe. Så hvis dere liker lukten av nybakt gjærbakst er det bare å blande ingrediensene i oppskriftene ,men tilsett litt bakepulver i tillegg. Men det bør ikke forheves bare ha det i formen og sett det på et lunt sted.

Hilsen fra skorpia

Betta sa for siden:

Hei Skorpia!
Bakte Skorpia-brødet i helgen, det originale! Fortsatt er det godt! Måtte lete lenge hjemme før jeg fant oppskriften. Du burde legge oppskriften ut her på Lavkarbo.no, for Slankenett kom jeg ikke inn på lenger (betalingskrav eller noe).

Beste hilsen fra Betta

sirimor sa for siden:

Takk for tips:)

StineK sa for siden:

Jeg har eksperimentert med ca 1 ts. tørrgjær i noen av brødoppskriftene her. Syns brødene blir luftigere da. Følger oppskriftene, men tar i en ts. gjør i tillegg. Dette fungerer fint i brødbakemaskin også. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.