< Tilbake til oversikten

Soyasaus

Starry Eyes sa for siden:

Noen som vet hvor mange karber er det i Kikkoman soyasaus? Eller finnes det et annet merke som er bedre? Finner ingen info om det og har ganske dårlig tid før jeg må på butikken...
Tenkte å lage en saus til (lakse)wok, og om det er noen som har en vetug oppskrift så taes den imot med stor glede :D

Kitt sa for siden:

Var det jeg trodde, at den med grønn kork var bedre for oss!:p

Modezty sa for siden:

Jeg kikket litt på den, og tror at den med rød kork er bedre for lavkarbo? Eller har jeg misforstått helt! Er jo helt ny med dette kostholdet så det ville ikke vært rart:

"Vanlig" rød kikkoman har pr 100g: 63 kcal, 8,8 g protein og 6,9 g karbohydrat + 0g fett

produktkatalog.stabburet.no/eway/default.aspx?pid=226&trg=Main_4493&Main_4493=4577:18465::0:4623:1:::0:0

Low Salt Kikkoman med grønn kork har pr 100g: 82 kcal, 9,5 g protein og 11 g karbohydrat + 0g fett.

produktkatalog.stabburet.no/eway/default.aspx?pid=226&trg=Main_4493&Main_4493=4577:19782::0:4623:3:::0:0

Ser også at det er gluten i begge typene..

anette76 sa for siden:

Jeg fant en soya saus på meny i går uten sukker.
Nesten ikke karber heller. Tror merket het etter eller annet med Chili!!
Smakte som normal soyasaus :)

Modezty sa for siden:

Oi! Da skal jeg se etter den neste gang jeg er på butikken :)

Kitt sa for siden:

Men det er hvete i den med rød kork, er det ikke?
Mange vil jo ikke ha noen sånne ting i maten!
Nettleseren min gjør noe med siden så ting kommer oppå hverandre, men syns å skimte(og huske) at det er forskjellen!

russetinden sa for siden:

er hvete i den røde også (har ett barn med cøliaki) men finnes en egen hvete/glutenfri soyasaus

Modezty sa for siden:

Enig :) utfra innholdsfortegnelsen på siden er det krysset av for gluten på begge variantene (både rød og grønn).

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.