< Tilbake til oversikten

Billig fenalår

mokki sa for siden:

Jeg er av de som bare elsker fenalår. Men jeg syns det er vanvittig dyrt. Koster jo over 200kr kilo for oppskåret..

Men på Rema 1000 i dag fant jeg fenalårskalker. Stranda har begynt å selge ut skalker i pakker. 200gr og kostet 18kr. 90kr kilo.

Bare et tips om ikke alle har fått det med seg. Nå spiser jeg fenalår med bedre samvittighet...

Carisma sa for siden:

Det varierer hva de har i de pakkene, ofte spekeskinkeskalker, noen ganger salami o.l. Så man bør slå til kjapt for å få fenalår :ja:

Kitt sa for siden:

Har bare sett salami- skalker, jeg.
Må nok begynne å titte litt mer nøye!

Fenalår!:sikle::sikle::sikle:

mokki sa for siden:

Jeg fant bare fenalårskalker på butikken her. Men da skal jeg være veldig obs. Godt jeg kjøpte 3 pakker nå da...

Hillelille sa for siden:

Kjøpte nå like godt ett helt fenalår til 249 kroner.

Det eneste jeg ikke liker er at de pakker dem inn i plast. Det gir en bismak på kjøttet.

Luna* sa for siden:

Da skal jeg begynne å se etter på de pakkene, takk for tips! :)

Grovsnus sa for siden:

Eller enda bedre, lag selv. Hvis du har en TØRR plass, gjerne med litt gjennomtrekk å henge opp.

Lag en saltlake med grovsalt, den skal være så sterk at en potet flyter, kok gjerne vannet.
(poteten låner du hos naboen, som god lavcarber har du ikke slikt i hus)
Et lammelår bør ligge i 3 døgn
En bog (framfot) 2 døgn
og ribba (til pinnekjøtt ) 1 døgn.
La ribba henge luftig til Jul da er den klar.
Fenalåret til Nyttår.
Og bogen blir fin til suppe utover i Januar.
Mvh Grovsnus
Ha et godt lår.

Kanutten sa for siden:

Har kjøpt begge deler jeg; de hadde TO forskjellige pakker. En med spekemat (fenalår/skinke) og en med salamiavskjær. :sikle: Nyyydelig å vanne ut skinka for så å steke den!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.