< Tilbake til oversikten

Er det nokon her som et lavkarbo, men og har redusert fettet?

nattinatt sa for siden:

Lurer litt på erfaringer her??:rolleyes: Eg får så lett meir diare lign no når eg går på ketolyse, derfor eg nett tok meg ein liten pause frå ketolyse. Eg trudde det var for mykje magnesium,men det har eg ikkje tatt for mykje av denne gangen, og det er ikkje store mengder fett(trur eg då:p) eg får i meg no.
Derfor lurer eg litt på dette med lite av både kh og fett. Om det er nokon som praktiserer dette her.:D:D

SunnhetMedSirrup sa for siden:

alt det ekstra fettet du spiser kommer ut, det du? og sikkert som diare-aktig æsj æsj.. :)

men du bør nok ikke slutte! prøv igjenn, jeg har nok ikke de beste tipsa. vedder på at det snart kommer noen og svarer deg :D

Gracella sa for siden:

Hvis det er lenge siden man har spist og så spiser et fettrikt måltid, kan/vil galleblæren tømme seg og man vil få diare ila ca 20 min etter at man har spist.
(Mange tolker dette som en slags allergi mot f.eks "rå" eggeplommer hvis de har spist et stort måltid med egg og bacon.)

Kan det være at du spiser for sjeldent?

Carisma sa for siden:

Og nok grønnsaker? Jeg merker stor forskjell når jeg spiser nok fiber og ikke.

Photobscura sa for siden:

Forsvinnende lite av det fettet du spiser kommer ut igjen, nesten uansett hvor mye, men som Gracella skriver, galleblæren kan tømme seg fort ved anlednginger. Jeg får det akkurat av fløte :o

vibeke84 sa for siden:

Så hvis jeg skjønner det riktig, så får man "diare" / så kommer alt ut over det kroppen bruker ut igjen, hvis man plutselig spiser en stor mengde fett og vanligvis spiser moderate mengder?

Jeg er ikke sikker på om jeg skjønner spørsmålet ditt, men det er veldig lite av det fettet du faktisk spiser som kommer ut igjen ;).
Men! Det er viktig at dere som legger om til et fettrikt kosthold faktisk utviser en smule tålmodighet ;). Det er ikke det minste uvanlig at kroppen reagerer på en kostholdsomveltning på flere måter, og da hjelper det ikke å karbe seg opp igjen, for da bare setter dere kroppen tilbake, og må begynne med det samme om igjen. Det er dessverre sånn at man må bite i seg noen bieffekter den første tiden i en overgang til et annet kosthold. Noen opplever forstoppelse (kanske fordi de spiser mer grønnsaker enn de er vant til fra før), diaré (mer fettrik mat enn man er vant til) og andre ting, det er ikke uvanlig, altså. Men det vil for de aller fleste regulere seg selv over tid, dersom man bare smører seg med litt tålmodighet.
Om man kan tillate seg det, så vil en håndfull blåbær regulere magen i begge retninger, løs eller hard.

vibeke84 sa for siden:

Takk for fint svar!! =) Ja, det var det jeg lurte på, om kroppen skilte ut mye av fettet om man hadde et fettrikt kosthold:) Men det er sant det du skriver om at kroppen kan reagere med forskjellige ting- forstoppelse ved høyt inntak av grønnsaker osv ( been there) Tålmodighet er det beste man kan ha her ja, :)

Tålmodighet er ordet! ;)

nattinatt sa for siden:

De gangene eg har hatt det no på ketolyse,er etter å ha gått på ketolyse ei stund.MEN..så skal det seiest at eg går på nok ei kur med antibiotika,siste forsøk før op for kronisk bihulebet, så egentlig er det vel det som slår magen ut.No et eg litt meir karber i og med det nærmer seg den første op(og gjerne det blir ein til...)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.