Fleskulf sa for siden:
Hei. Noen som vet om det finnes noe hermetikk som inneholder rent fett? Kokosfett f.eks? Er ute etter fett med lang holdbarhet.
Fleskulf sa for siden:
Hei. Noen som vet om det finnes noe hermetikk som inneholder rent fett? Kokosfett f.eks? Er ute etter fett med lang holdbarhet.
Yonah sa for siden:
Får jeg spørre om hva du skal med det?
SunnhetMedSirrup sa for siden:
kansje han skal på tur /hytte eller lignende da..
men et GLASS kokosfett holder vell? olje på FLASKE?
leenam sa for siden:
Ghee - klarnet smør er i blikkbokser og holder lenge. Den har litt spesiell smak riktignok. Fåes i indiske/pakistanske butikker, det finnes også "vegetabilsk ghee", det aner ikke jeg hva er og ønsker ikke å vite heller.
Photobscura sa for siden:
Synes ikke ghee smaker noe som helst, jeg.
Indere bruker stort sett ghee i sin matlaging, og er et godt alternativ til de som virkelig er overfølsomme for laktose eller kasein.
Vegetabilsk ghee blir jo uansett en stor selvmotsigelse. Det blir som å kalle margarin for smør ;). "I can't believe it's not ghee" :p
Fleskulf sa for siden:
Ghee kan funke. takk for tips. Men har noen sett kokosfett i hermetisk form?
Fleskulf sa for siden:
kjekt å ha. Kriselager på hytta
Yonah sa for siden:
Da tenker jeg du kan kjøpe et uåpnet glass med noe kokosfett, det bruker å ha ganske lang holdbarhet. Så lenge det ligger på glass og ikke er åpnet holder det seg bra. Ellers hadde jeg et glass cocosca på kjøkkenbenken et år og den var like god etter et år, og den var åpna.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.