Jeg lurer på om jeg får i meg nok fett ved å ta 2ss Cocosa hver dag? I tillegg spiser jeg ofte ribbe, ost og så har jeg dilla på fiberhusk kjeks med og uten ost og smør. Vet det er mange drevne lavkarbofolk her som jeg håper vil svare.
Jeg har funnet oppskriften her inne på forumet:
2ss smeltet smør
2 egg
2ss fiberhusk
2ss linfrø
1/2 ts bakepulver 2ss vann
Rør sammen og la svelle 15-30 min og så tar jeg røra og stryker utover en stor bakeplate, strør på litt maldon salt, lett dryss med solsikkekjerner og inn i ovnen på 225g i 15 min, Når det er stekt tar jeg pizzaskjæreren og ruter opp til kjeks. Så skal de tørke i åpen ovn på 100 grader 1-2 timer etter hvor tykke de er. Dette blir sprø gode kjeks til ost og annet pålegg.
Fiberhusk kjøpte jeg på Ultra i Trondheim, ca 70 kr for en pose, den er drøy. :okoselig at noen svarte åkke som.
Veeel, du oppgir ikke hvilken retning du følger, hvor me du skal ned og hvor me i fett i gram du spiser. Jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt. Du må veie og regne og lese deg til hvor mange gram fett du ca skal ha på den retningen du følger.
Etter 40 år med telling av kalorier og annet pes er jeg allergisk mot utregninger av hva jeg skal spise. Nå er jeg bare ekstremt nøye med at jeg ikke får i meg karbohydrater, kanskje for lite? Spiser meg mett på ribbe,fisk, egg, bacon, ost, fiberhusk kjeks og litt isbergsalat. Har ikke smakt en eneste frukt siden 1 juni, og heller ikke et gram sukker,mel,potet ol. Har spist noen poser med Øffer fleskesvor.
Derfor har jeg tenkt at det er tryggere å ta noen ss med cocosa hver dag for å være sikker på at jeg får nok fett.
Har du vekt? Da kan du veie hvor mye Cocosaen veier....hadde vært ok å visst forresten!
Du skal ha i deg ca 150-200 gr fett pr dag om du følger ketolyse....
Noen som har prøvd delifafett istedenfor cocosa, eller er det "farlig" fett?? For kokosfett i matbutikken koster kun 16 kr for en 1/2 kilo.....
Jeg betalte 215 sek for mitt glass på helsekosten i Nordby, så hvis jeg kan slippe unna med 200 kr så gjør jeg det :D
Noen som vet??
Men er det ikke lettere å få fett i seg i maten? Steke i smør, spise bacon - fløte til middagssausen, rømme til middagen - expresso med kremtopping?
Mulig dere har en grunn til å bruke andre ting da, men for meg fungerer det ypperlig på den måten. Nå har jeg ikke gått måned etter måned da, så det er jo mulig man blir svært lei av det etter hvert? Jeg veier meg ikke heller helt ærlig, vil ikke vite... måler på buksestørrelser men, merker det godt etter få dager i Ketose.
Jeg leser for fort, sorry. Jeg ser jo du sier at du spiser fett i maten. Min erfaring er at det er godt nok - men har aldri prøvd ekstra tilskudd da. :)
Ja, det var det jeg fant ut også :( Så da får jeg bruke det til noe annet... julekakene kanskje... :p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.