< Tilbake til oversikten

Dere som har gått ned MYE ...

marithja sa for siden:

Måtte dere reusere porsjonsstr etterhvert?? Jeg tenker det vil vel kanskje bli vanskeligere å gå ned etterhvert som kroppen blir vant, og må man da kompensere med å spise mindre porsjoner, mindre karber eller hva?? Eller KAN man fortsette i samme tralten hele veien?? Jeg spiser stort sett det jeg har lyst på nå, 2 egg til frokost(omelett) med litt skinke og grønnsaker, omelett igjen til lunsj, 2 koteletter til middag og så kan det bli det til kvelds også hvis det er igjen...Alltid med grønnsaker og slik til...Og nei jeg spiser ikke det samme hver dag, det var bare ett eksempel;)

SunnhetMedSirrup sa for siden:

jeg slanker meg ikke, men lever lchf.

og jeg kan ikke si jeg spier lite, for det er nå jeg lever, og jeg nyter det med store måltider og blir METT! det er det viktige. og bli mett hver dang du er sulten..

gjør du det funker det nok :)

grotingeling sa for siden:

Helt enig i at det viktigste er å bli mett vær gang en spiser, og det betyr for min del at mengden mat varierer fra dag til dag bl.a. med aktivitetsnivå. Dessuten finnes det ingen fasit på hvilken mengde mat vi trenger, selv om myndighetene liker å gi inntrykk av dette gjennom anbefalinger. Vi mennesker er forskjellige og trenger forskjellig mengde mat - dette har lite med kjønn og kroppsvekt å gjøre.

SunnhetMedSirrup sa for siden:

stoler du på staten sine råd, kan du like godt skrive på gravstenen at du døde av fedme..! (undskyld;)) ?

Luna* sa for siden:

Jeg merker selv at porsjonene mine minker etterhvert som jeg går ned,
så jeg tror det blir veldig individuelt. Men det jeg tror er viktigst er å spise
når du er sulten og stoppe før du er stappmett.
Lykke til videre :smile:

LenaBeatrice sa for siden:

Min erfaring er at så lenge jeg spiser meg behagelig mett på RIKTIG mat så funker det uansett hvor store porsjonene er.
Det fine med dette kostholdet er at kroppen reulerer alt selv så lenge du passer på HVA du putter i deg.

Problemer kan oppstå når man etter hvert begynner å bli lei den maten man spiser ofte og begynner å eksperimentere og bruke nye ting.
Det er ikke alt man tåler så godt, og vekta står kanskje rolig, eller du går opp.

Så jeg vil si at så lenge man er seg bevisst HVA man spiser så spiller porsjonsstørrelsen mindre rolle, siden kroppen selv vet når den har fått nok, eller trenger mere :-)

Løvetann sa for siden:

Interessant poeng! Det har jeg faktisk ikke tenkt på, men det er nok en faktor å ta med. Takk for at du la ut dette! Jeg fikk et nytt bilde i hodet mitt: av meg selv med mindre kropp og dermed mindre behov, det var fint å få. Skal prøve å holde fast på det bildet, så kanskje jeg klarer å spise mindre.

(- Jeg er en av dem som spiser mer med munnen enn med apetitten og som derfor ikke har "gått ned MYE" ennå, da. :D Men det skal jeg jo etterhvert!)

marithja sa for siden:

Hei Løvetann!
Ingen årsak :-) Det er jo så mange spørsmål man har og noen man ikke visste man hadde før andre spør:) og du har jo gått ned MYE -må ikke nedvurdere deg selv! Og til dere andre : tusen takk for gode svar!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.