Hei, folkens.
Lurer på hva der gjør når det gjelder sukker, mel og sånne typer av matvarer som vi i utgangspunktet ikke spiser lenger.
Har dere de matvarene slik at dere f.eks lager vaffler el. når dere får gjester?
Eller har dere kvittet dere helt med dette?
Her i huset er det bare jeg som spiser lavkarbo.
Mann og 2 barn ville nok fått dilla om jeg kastet ut alt det de spiser!:eek:
Familie og venner ville ikke sett blidt på det om de ikke fikk min berømte kringle og gode muffins bare fordi jeg ikke spiser det selv.
Laget piroger til de andre senest på onsdag. Jeg spiste resten av fyllet med ekstra salat!
Jeg har sukker, honning og 50 slag mjøl og kokesjokolade i skapet ja;) Men jeg spiser ikke av dette. Gubben og ungene vil i blandt spise pannekaker og vafler eller jeg baker til bursdager osv. Men margarin har vi ikke i hus ( og det hadde vi sjelden før og).
Personlig har jeg mer lavkarbokaker i fryseren - det blir ikke så mye vafler på direkten mer....
Meeen så har jeg to i familien som ikke lever lavkarbo og da finner jeg alltids noe høykarbo å servere.
(Veldig mye går på gamle vaner, man trenger ikke gi alle som kommer innom noe godteri å spise :rolleyes:)
Jeg kastet nettopp en halv pose hvetemel. Den var over fem år gammel, og ikke rørt... :rolleyes: Så for min del kunnejeg like gjerne kastet det med en gang.
Nå er jeg enslig og barnløs, men bor sammen med ei venninne, hun har jo forsåvidt litt mel og sånn :p
Men nei, de fleste som kommer på besøk nøyer seg med kaffe eller te, kanskje det har med min generasjon å gjøre?
Om foreledrene mine, eller søstra mi kommer på besøk så kjøper jeg bare inn f.eks kjeks jeg vet de liker. Der i gården er det servere-noe-til-kaffen-hysteri, som jeg IKKE skal ha med meg videre, nytter ikke det, om man har noen over for kaffe tre ganger i uka eller mer.
Nå er det nå veldig sjelden jeg står og steker vaffler når jeg har besøk. Det må i så tilfelle være om jeg venter besøk av gamle damer elns. Høytidelig besøk altså.
Jeg har døra-mi-står-alltid-åpen-bare-bras-rett-inn-uten-å-ringe-på-syndrom, så man kan jo ikke vente at jeg har noe til kaffen engang og bestandig.
Men ja. Jeg har mel i skapet. Den har jeg hatt siden lenge før jul. Det hender at jeg vil steke fisk og da bruker jeg litt mel. Men bare litt.
Det er jo ikke noe i veien for at man kan servere gjester f.eks Gerdsostekake og andre kaker her fra forumet. Det er egentlig det jeg har tenkt og gjort.
Når vi er gjester hos andre lager jo de kaker med mel, sukker osv.
Det er bare sånn jeg tenker i mitt lille hode. Så jeg ønsket bare litt synspunkter fra dere andre om dette.
Her i huset spiser minsteman lavkarbo, gubben tilnærmet lavkarbo (han spiser knekkebrød), mens eldstemann på 18 ikke gjør det, men han spiser den middagen jeg lager med ris til ellers spiser han brød.
Har hatt opprydning på kjøkkenet mitt og kastet alt av mel, sukker, pasta, suppeposer etc. Det meste var gått ut på dato. Utrolig deilig å få god plass i skap og skuffer. :)
Jeg har mer jeg-hadde-dødd-om-jeg-fikk-uventet-besøk-og-ikke-hadde-rekki-å-vaske-huset-syndromet :o Akkutte svettetokter om noen ringer på feil ringeklokke i blokka :eek:
Forøvrig er jeg også oppvokst i kake til kaffen-helvete. Mamma har til enhver tid minst 5-6 kaker i frysen i tilefelle besøk.
[color=blue][/color] Siden kjæresten også er blitt lavkarber, så er det meste av mel, sukker,pasta o.l kasta ut. Kjøper inn hvis jeg får besøk av ikke-lavkarbere:):)
[color=blue][/color]
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.