< Tilbake til oversikten

Oopsierull?

klompenmio sa for siden:

Jeg liker disse veldig godt, og har noen dager spist to sånne med smør, skinke og agurk både til frokost og lunsj.

Det er jo ikke så mye karbo i disse, men hvor myeprotein er det i dem?

Er det noen som har noen tanker omhvor mange slike det er greit å spise i løpet av en dag?

Carisma sa for siden:

Proteinet kommer strort sett fra egg, og det inneholder i følge matvareguiden.no 12g pr 100g. Så da kommer det jo an på hvor stor oppskrift, og hvor mange du får hva hver inneholder.

klompenmio sa for siden:

JA, det var det da.. Jeg fårse på det. Jeg syns dette er litt innvikla..
Er det noen her inne som spiser litt av disse?

Kitt sa for siden:

Hva syns du er innviklet?
Å regne ut karber og proteiner?

Mange her som spiser oopsier innimellom. Selv har jeg fått dilla på ostechips for tiden!

Hvorfor så opphengt i proteiner forresten?

klompenmio sa for siden:

Har fått intrykk av at en ikke skal ha for mye proteiner heller....

Kitt sa for siden:

Du skal ha 1 til halvannet gram protein pr kg kroppsvekt pr døgn!

Photobscura sa for siden:

Hold deg til karbotellinga i starten, om det derimot skulle komme et langvarig platå (fire uker eller mer uten vektnedgang) så kan det være en idé å se på f.eks proteininntaket :)

klompenmio sa for siden:

Takk for svar!

Jeg veier det samme som når jeg begynte, og har fulgt kuren to uker i dag. Jeg begynte direkte på ketolyse etter å ha gått ned 7 kg på to uker med cambidgekur.
Man skal jo få en par-tre kg på seg igjen når man begynner å spise, men det har jeg altså ikke fått. Tar det som et tegn på at jeg har gått ned..

Skal se noen uker nå på hva som skjer, og jeg skal bli flinkere til å komme meg ut til å gå tur. Har gått og syklet litt, men skulle trent mer.

I verste fall kan jeg jo bare ta meg noen uker på cambridge. Har vertfall funnet ut hvordan jeg skal spise for ikke å legge på meg igjen...

Maryrose sa for siden:

Kan noen linke oppskriften til oopsierull? Jeg finner den ikke på søk

Maryrose sa for siden:

Du er en engel Kitt! :engel_ikk

Kitt sa for siden:

:rodme: Tusen takk!:klem:

Meatscience sa for siden:

sukk

Alle snakker så varmt om disse oopsiene, men jeg fatter ikke hva som er så godt med eggesvamp.....:confused:

(evt. så er jeg veldig dårlig til å lage dem)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.