Nå har jeg nettopp vert i en sosial setting.
Der ble jeg tl tross for flere "nei takk`er", på dyttet en svele.
Jada, selvfølgelig var jeg svak, kunne unnlatt å spise, blånektet osv. en for meg, som sliter nok med sosial angst som det er, så er det bedre å bare si "javel da" og få slutt på maset når presset og fokuset på MEG og at jeg MÅ DA ta en svele jeg også.
I en setting der jeg føler meg trygg kunne jeg nok stått hardere på mitt, men i kveldens setting ble det for tøft.....det ble for mye fokus på meg, alle så og alle syntes det var da merkelig så mye ho skulle protestere da..... Og for en som sliter med sosiale settinger, og ønsker helst å være en einstøing heilt aleine for seg selv, ja så er dett ikke lett.
Ja jeg vet jeg valgte galt, og til slutt tok svela.
Men gjort er gjort og spist er spist.
Men så var det å finne ut hvor mange karber er det no i en svele da?
Fant en oppskrift på nett, der det lissom var ca800 karber i hele røren. Men hvordan finner jeg ut hvor mange karber det er i 1 svele da?
Mannen regnet ut fra at en røre ga 20 sveler, og da ble det GUD HJELPE MEG 40 karber i den ene syndige svela..........
Noen som har andre tall for en svele??
God var den, men var den verd 40 karber??? Nope!
Så nå sitter jeg her, og der skikkelig deppa. Blir vel ingen ketose på meg på dagesvis nå da........... Mon tro hvor mye dette ødelegger.......
Pssst, husk at du skal leve også ;)
Det er en hårfin linje mellom å være flink og være fanatsik, og noen ganger må man bare snuble litt. Ingen krise med en eneste svele :ja:
Ja det ER faktisk kjip, å sitte i en forsamling og så stikker noen svelefatet oppunder nesa di, og aalles øyne er rettet mot deg......og så HATER jeg oppmerksomhet rettet mot meg.......Kinki situasjon.
Ja jeg fpr bare fortsette....
Men har nettopp regnet ut totalen for karber i dag, inkl svela på 40, så ble det 54...............:eek:...........femtifire karber.........
Dette er vel så mye at jeg ikke er i ketose på en stund? Det vil vel si at det tar noen dager før kroppen begynner på vekt tap igjen............ :(
Jeg er så enig med carisma!! Og husk, det var svele, og det er noe av det beste jeg vet i hvert fall;) Og jeg VET jeg kommer til å spise det igjen, og så lenge det ikke er hver dag, så går det ganske så fint skal du se:klem:
Jeg kjenner ei jente som sliter litt med spisevegring/anoreksia.
Det hun gjør i sosiale settinger hvor hun er "nødt" til å spise, er at hun forsyner seg, sitter og deler opp maten og skravler i et kjør.
Etter en stund er det sevietten over tallerkenen og "takk for maten".
Nå er jo dette tragisk da, men det tok lang tid før foreldrene oppdaget at hun ikke spiste - så det er jo en metode :o...
I andre settinger hvor man får tallerkenen fylt opp med poteter eller annet man ikke ønsker å spise, så kan man gjøre likeså, dele det opp, mose det og flytte det rundt mens man spiser det andre. Hvis moen bemerker at man ikke har spist så mye, så er man såå mett av alt det andre (pass på og rose kjøttet/fisken/fuglen opp i skyene).
Jeg synes du er flink som bare spiste en svele, jeg hadde sikkert tatt to, he, he. Og du er nok i ketose igjen i morgen (hvis du i det hele tatt ramlet ut). Husk at Lutz har grensen sin rundt 70 og mange er i ketose selv om de spiser rundt 40 g om dagen.
Jeg tror jeg leste her et sted at det var best å måle om kvelden, gjerne noen timer etter at man har spist siste måltid for dagen. Det spørs vel på når man spiser kvelds og når man legger seg... Jeg hadde sikkert tissa på stixen både den ene og den andre dagen..;)
Det kan ta et par dager før det vises, og et par dager før du er i ketose igjen. Mest sannsynlig så vil du samle litt vann, og rekker ikke å lagre noe fett, så lenge du ikke forlenger sprekken.
Som de andre her sier, de aller fleste snubler litt, og særlig i starten så kan det være litt vanskelig.
Det går seg til :)
Kjipe greier, å bli tilbudt mat slik,
jeg ble tilbudt vaffel i dag, av noen som stod på stand for et parti,
takket fint nei, og sa jeg ikke spiste hvetemel, det pleier å funke fint.
(hvertfall ovenfor fremmedfolk)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.