dani sa for siden:
Hei alle
Siden Bailine har gratis prøvetime slang jeg meg på en, for å sjekke hva det var. Der fikk jeg teste muskelstimulatoren, og fikk en samtale om kosthold og trening.
Damen spurte hva jeg levde på pr idag, og jeg forklarte at jeg kjører egenkomponert lavkarbo. Det er det som passer meg best. Jeg prøver å legge meg på 10 g karb eller under pr dag. Og det har fungert utmerket, hvertfall i starten. Nå er det stillstand, så godt som, men så har jeg ikke hatt tid til å trene noe særlig heller.
Men da forteller Bailine terapeuten meg at for lav karbo kan resultere i stillstand fordi kroppen tror det er matmangel i verden. Selv om jeg spiser godt av all annen mat. Hun fortalte at kroppbyggere som lever veldig lavkarbo bruker en fast dag i uken på å spise akkurat det de vil. Være seg iskrem, sjokolade, frukt, loff...whatever. Og de andre 6 dagene lever de strikt etter lavkarbo. Dette for å la kroppen forstå at det finnes mat. Virket nesten som hun anbefalte meg det. Min første tanke var at hun var et fantastisk menneske, hehe, men jeg nekter å gå på en smell uten å høre hva andre vet/tenker/synes.
Jeg har gått på en liten stopp. Ikkenoe alvorlig, og det har ikke vart lenge, men det er noe med motivasjonen når vekten går nedover, sant?
Så spurte hun om jeg fikk nok fett, noe jeg antagelig ikke gjør. Jeg sliter voldsomt med å snu tankene på at fett kan være bra. Hun nevnte bernaisesaus, noe jeg gjerne spiser, og dressing. Dressing på salaten min spiser jeg ikke....jeg bruker rømme istedet. Og det går en hel masse ren kyllingfilet. Og blomkål, brokkoli, salater, agurk, tomat.
Hm, når jeg ser hva jeg skriver så ser jeg selv at fettet i kostholdet mitt i all hovedsak kommer av rømme + oljen jeg steker kyllingen i.
Men uansett, det egentlige spørsmålet, kan en fast dag i uken med "eat absolutely what you want" kjøre hele nedgangen min til skogen? For det er det ikke verdt. (tatt i betraktning at jeg driver med veldig lavkarbo, eksempelvis igår gikk jeg på 6,4 gr. karb.) Eller kan det være lurt ?